میکی موس

والت دیسنی، خالق میکی موس را بیشتر بشناسید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Walter Elias مشهور به "Walt Disney" (والت دیسنی) در 5 دسامبر 1901 در ایالت ایلی نویز آمریکا، شهر شیکاگو، به دنیا آمد. پدر او یک کانادایی ایرلندی تبار و مادرش از نسل آلمانی‌های آمریکایی تبار بود. والت یکی از 5 فرزند خانواده بود، 4 پسر و یک دختر. بعد از تولدش، خانواده به ایالت میسوری نقل مکان کردند. او بیشتر دوران کودکی خود را در آنجا در یک مزرعه گذراند. او خیلی زود علاقمند به نقاشی و هنر شد. و به جای انجام‌دادن تکالیف مدرسه از حیوانات و طبیعت نقاشی می‌کشید. او در 7 سالگی نقاشی‌ها و طرح‌های خود را به همسایگان می‌فروخت. علاقه او به پدیدآوردن آثار هنری ماندگار از زمانی پدیدار گشت که او قسمتی از دیوار اتاقش را با زغال نقاشی کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


Walt Disney برای تحصیل دبیرستان مک‌کینلی در شیکاگو را انتخاب کرد. در آنجا، علایقش را بین نقاشی و عکاسی تقسیم کرد. او در انتشار روزنامه مدرسه نیز همکاری داشت. همچنین، بصورت شبانه در آکادمی هنرهای زیبا برای بالابردن توانایی‌های نقاشی و طراحیش شرکت می‌کرد. پدر او مردی سخت‌گیر و عبوس بود و والت همیشه پول کمی داشت، ولی همیشه از تشویق مادر و برادر بزرگترش برخوردار بود. حتی بعد از اینکه خانواده والت به کانزاس‌سیتی مهاجرت کردند، دست از پرورش استعدادهای نقاشی خود برنداشت. او علاوه بر نقاشی به بازیگری نیز علاقمند شد و در مدرسه و تئاتر محلی شهر فعالیت نمایشی داشت. والت در سال 1918، به صلیب سرخ ارتش پیوست و به فرانسه اعزام شد. او در آنجا، یکسال راننده آمبولانس بود. آمبولانس او پوشیده از نقاشی هایش بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بعد از بازگشت از فرانسه تصمیم گرفت بصورت تجاری به فعالیت های هنری دست بزند. او خیلی زود بر اساس تجربیاتش متوجه هنر متحرک‌سازی شد. او شرکت Laugh-O-Grams را تاسیس کرد و به تهیه انیمیشن برای شرکتهای محلی کانزاس‌سیتی پرداخت. ولی پول او به آخر رسید و شرکتش ورشکست شد. اما دیسنی با این شکست از هدف خود دست برنداشت. او نمونه‌ای از کارهای قبلی خود را برداشت و راهی هالیوود شد تا کسب‌وکار جدیدی بیابد و این در حالی بود که هنوز 22 سالش تمام نشده بود. برادر وی، روی دیسنی (Roy Disney) در کالیفرنیا بود. او مشوق والت بود و حس مشترکی با وی داشت. دو برادر در کالیفرنیا با 250 دلار خود و 500 دلاری که قرض گرفته بودند، یک کارگاه در گاراژ عمویشان تاسیس کردند. به‌زودی آن ها سفارشی برای آلیس در سرزمین عجایب - از کارهای قبلی والت- از نیویورک دریافت کردند و دو برادر پس از آن کار خود را گسترش دادند و به یک دفتر در هالیوود انتقال یافتند. این جدیت و باور والت بود که بعدها او را در صدر اجتماع هالیوود قرار داد. استعداد او برای اولین بار در کارتون صامت Plane Crazy‌ متبلور شد و در هیجدهم نوامبر سال ۱۹۲۸ اولین کارتون صدادار را با شخصیت Micky Mouse ارائه داد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


او همچنین برای اولین بار کارتون‌های رنگی را ارائه کرد و برای دو سال به‌ تنهایی از این‌گونه انیمیشن تولید می‌کرد. در 1932 برای اولین بار جایزه Studio’s Academy را دریافت کرد. در سال 1937 فیلم تمام انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله را ارائه داد که هزینه ساخت آن 1499000 دلار بود و هنوز یکی از بزرگترین شاهکارهای تاریخ متحرک‌سازی شناخته می‌شود. در 5 سال بعدی استودیو والت دیسنی چندین فیلم بلند متحرک دیگر نیز تهیه کرد. در سال 1940 استودیو والت دیسنی بیش از 1000 هنرمند، متحرک‌ساز، قصه‌نویس و تکنسین داشت و کار ساخت یک استودیو دیگر نیز به ‌پایان رسیده بود، گرچه در طول جنگ جهانی 94 درصد امکانات استودیو در اختیار ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و آموزشی برای دولت و ارتش بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با رشد فیلم‌سازی و متحرک‌سازی والت دیسنی متوجه یکی دیگر از رویاهایش شد، یک پارک تفریحات. برادرش این سرمایه‌گذاری را سودده نمی‌دانست و هیات مدیره و چند تن از بانکداران را قانع کرد که درخواست والت برای پول را نپذیرند. ولی والت متوجه منبع دیگری برای تامین سرمایه شد، تلویزیون. در آن زمان تلویزیون به عنوان جدیدترین وسیله سرگرمی شتاخته شده بود. والت با کمپانی ABC از اولین پخش‌کنندگان تلویزیونی قرارداد بست. او 5 میلیون دلار سرمایه دریافت کرد و در قبال آن متعهد شد Micky Mouse را وارد برنامه‌های تلویزیونی کند. این پارک در 1955 افتتاح شد. ولی این شروع کار بود.
او در مرکز ایالت کالیفرنیا 45 مایل مربع زمین خریداری کرد و پس از 7 سال در اکتبر 1971 Disney World که شامل پارک تفریحی جدید، نمونه‌ای ساخته‌شده از شهرهای آینده و استودیو Disney-MGM بود را افتتاح کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در اواخر عمر والت دیسنی به همه‌ چیز رسیده بود. او که جوانی برخاسته از شهری کوچک بود، اکنون دیکتاتور به حساب می‌آمد. سازمانی داشت که به او ثروت و شهرت بخشیده بود و با آن می‌توانست نظرات و ایده‌های خود را به دیگران تحمیل نماید. در اواخر عمر وقتی از او پرسیده شد به چه چیز افتخار می‌کند، او از لبخند کودکان و تبلیغ فرهنگ خانواده اسمی نبرد. او افتخار خود را ایجاد یک سازمان و نگهداری موفق آن برشمرد. والت دیسنی در 15 دسامبر 1966 درگذشت.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اما 10 حقیقت جالب در مورد میکی موس، شخصیت مشهور والت دیسنی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همانطور که اشاره شد، هیجدهم نوامبر سال ۱۹۲۸ شخصیت کوچک و مشهوری از والت دیسنی به جهانیان معرفی شد که الان یکی از شناخته شده‌ترین حیوان کارتونی تاریخ است، میکی موس! اینجا ما ۱۰ حقیقت جالب در مورد این شخصیت کوچک را آورده ایم که نمی‌دانستید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


1. میکی موس اسم اصلی این موش کوچک نبود! والت دیسنی زمانیکه با همسرش لیلیان در یک قطار بود، این شخصیت کارتونی را طراحی می‌کرد. او به همسرش گفت که این موش را Mortimer Mouse صدا می‌زند. اما لیلیان اسم را دوست نداشت، پس والت دیسنی اسم را به میکی موس تغییر داد!

2. خود والت دیسنی به جای میکی موس اصلی حرف می‌زد.

3. برای ساخت دو فیلم اول میکی موس ۲۵۰۰ دلار هزینه شد.

4. در سال ۱۹۲۹ اولین محصول میکی موس به فروشگاه‌ها معرفی شد. آن هم یک لوح بچه مدرسه ای با تصویر میکی موس بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


5. اولین ساعت مچی میکی موس سال ۱۹۳۳ ساخته شد. تا به امروز ساعت‌های مچی میکی موس هنوز هم فروخته می‌شوند.

6. اولین کارتون رنگی میکی موس "گروه کنسرت" نام داشت و سال ۱۹۳۵ نمایش داده شد.

7. در سال ۱۹۳۵، روز شکرگذاری Macy یک میکی موس ۵۵ فوتی پیشروی مراسم رژه بود.

8. در سال ۱۹۴۴ وقتیکه ارتش متفقین به اروپا حمله کرد، اسم رمز "میکی موس" بود.

9. والت دیسنی گفت میکی موس و مینی موس در "زندگی خصوصی" ازدواج کرده اند، اگرچه موش‌ها روی صحنه در اصل هیچ‌گاه ازدواج نکردند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


10. میکی موس هنوز هم یک عنصر اصلی در دنیای دیسنی است. اگر وقتی در حال بازدید از دنیای دیسنی هستید با دقت تماشا کنید، گوش‌های پنهان موش را در سرتاسر پارک می‌بینید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نظرات 1 + ارسال نظر
سعیده چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:55 ق.ظ http://snowwhite021.blogfa.com

روی تخته سنگی خواهم نوشت که دوستم میاد به وبلاگم و منو خوشحال می کنه
...ღ♥ღ
..ღ♥ღ
..ღღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ
...ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღღ
.......................ღ♥ღ
...........ღ♥ღ...ღ♥ღ
...........ღ♥ღ
...........ღ♥ღ.........ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ..ღ♥ღ.......ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ......ღ♥ღ.....ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ♥ღ♥ღღ♥ღღ♥ღ♥ღ♥ ......ღ♥ღ
...........ღ♥ღღ♥ღ♥ღ♥ღღ♥ღღ♥........ღ♥ღ
....................................................ღ♥ღ
..........................@@..@@.............ღ♥ღ
..........................@@..@@.............ღ♥ღ
..............................@@................ღ♥ღ
..............................@@...............ღ♥ღ
...............................................ღ♥ღ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد