خود مومیایی کردن


حتما بخونید

شیوه ی خود مومیایی کردن یکی از سووال برانگیزترین و عجیب ترین روش های خودکشی است
که در وهله ی اول غیر ممکن به نظر می آید. در این پیام سعی کرده ایم تا حد مقدور از کنجکاوی شما بکاهیم

سو کیو شین بوسیو اسم روشی است که راهبان ژاپنی  با تکیه بر تعالیم بودا از خوداختراع کردند . این شیوه بعد ها به چین هم رسید  .   مخترع این روش Shingon بنیان گذار مدارس Kukai بوده که در دوره ی تانگ ها در کشور ژاپن زندگی می کرده است.

اما چطور کسی می تواند خودش را مومیایی کند؟ مگر ممکن است؟
 

خود مومیایی را فقط راهبان اعظم انجام می داده اند و برای راهب اعظم شدن بیشتر از ۲۵ سال زحمت، تعلیم و یادگیری در مکتب بودا لازم بوده است. اما مراحل خود مومیایی کردن عبارت است از:

۱- کشیش مقدس مرحله ی ۱۰۰۰ روزه ای را شروع می کرد تا تمام چربی بدن خود را بسوزاند و در این مدت فقط از مغز  آجیل مانند مغزه پسته تغزیه می کرد. همچنین فرد مورد نظر باید تمرینات سخت فیزیکی را هم انجام میداد تا این فرایند سریع تر انجام شود.

۲- در مرحله ی دوم هم که مثل مرحله ی قبل ۱۰۰۰ روزه بوده، راهب مقدس باید از ریشه یا پوست درختانی همچون کاج تغزیه می کرده است. البته همراه این ریشه ها از شیره ی درخت urushi که سمی است استفاده می شده تا کشیش مقدس دچارتهوع مکرر شود و تمام آب بدنش را از دست بدهد.

۳- در مرحله ی آخر هم کشیش مقدس را در داخل یک جعبه گذاشته، درش را قفل می کردند و هواکش های مخصوصی را به این جعبه ارتباط می دادند.
 

کنار کشیش زنگی گذاشته می شد تا هر روز یک بار آن را تکان دهد تا دیگران بدانند  هنوز در قید حیات است. وقتی که صدای زنگ قطع می شد، محوطه را مهر و موم می کردند و به صورت عبادتگاه در می آوردند.اگر روزی به ژاپن سفری داشتید حتما سری به معابد Shingon بزنید، چون راهبان اعظمش، خود مومیایی شده اند. البته این بناها آنقدر مشهورند که تورهای سفر به ژاپن معمولا دیدار از آن ها را در برنامه های خود می گنجانند.

 

خودمومیایی کردن در اواخر قرن ۱۸ ممنوع اعلام شد. از بین صد ها راهبی که خود مومیایی کردن را شروع کردند، تنها ۱۶ تا ۲۴ فرد در ژاپن کشف شده اند که توانسته اند کار را تمام کننند . باقی راهبان نتوانستند مراحل لازم رابه پایان برسانند و در اواسط راه  مجبور به انصراف شدند. با وجودی که خود مومیایی کردن ممنوع است  در سال ۲۰۱۰ در توکیو کشف شد که فردی دست به اقدام ناموفقی در این زمینه زده است.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد