ماشین

ماشین های پلیس ایران از ابتدا تا امروز




سیر تحول خودروهای پلیس راهنمایی و رانندگی طی 70 سال اخیر جالب است. از دهه 1320 که خودروهای آلمانی، انگلیسی و آمریکایی به خدمت شهربانی کل کشور درآمدند تا امروز که از بنز، پژو و زانتیا برای کارهای مربوطه استفاده می‌شود. شاید کمتر کسی به نوع خودروها و تجهیزات به کار رفته در آنها توجه کرده باشد ولی آنچه مسلم است اینکه صرف‌نظر از قدمت طولانی استفاده از خودرو در این بخش تنها ظرف چند سال اخیر شاهد ارتقای تجهیزات در این خودروها بوده‌ایم به عبارت دیگر خودروهای پلیس شاید بیش از 60 سال جز به چراغ‌های گردان، بی‌سیم و بلندگو به چیز دیگری مجهز نبوده‌اند اما امروز به سیستم‌هایی نظیر دوربین‌های خودکار، دستگاه‌های GPS، لوازم تشخیص مصرف نوشابه‌های الکلی توسط رانندگان، امکانات ماهواره ای، رایانه‌ای و ... تجهیز شده‌اند. در ادامه به سیر تحول این خودروها اشاره می‌کنیم.
ادامه مطلب ...

قطار

              کی میگه هندی ها فقیرن؟؟؟؟؟؟


هند هم لوکس ترین قطارهای دنیا را دارد !
 

از آنجا که معمولا هندوستان در جهت تقویت جاذبه های توریستی و رضایت جهانگردان در تلاش است، شرکت راه آهن هندوستان و اداره گردشگری این کشور اقدام به راه اندازی قطاری بسیار لوکس و استثنایی به نام مهاراجه اکسپرس کرده است. این قطار که بی شباهت به یک هتل مجلل نیست، در نوع خود بی نظیر بوده و جدیدترین قطار فوق مدرن توریستی در هندوستان و دنیا محسوب می شود.

مهاراجه اکسپرس تحت عنوان رویال ایندین ریل تور خدمات گردشگری را به مسافران ارایه می دهد. مدیر عامل این شرکت می گوید: این قطار بسیار مجلل است و در واقع اولین قطاری است که با این کیفیت و تزئینات و خدمات در هندوستان خط سیر خواهد داشت. تزئینات داخلی این قطار به طور اختصاصی و کاملا منحصر بفرد است. او اضافه می کند این موضوع باعث افتخار ملی ماست که توانسته ایم اینگونه قطار مجللی را مدیریت کنیم و آماده سرویس دهی و درآمدزایی برای صنعت گردشگری هندوستان شده ایم.

عملیات طراحی و ساخت مهاراجه اکسپرس در ماه مارس 2010 آغاز شد. این قطار با دارا بودن 23 واگن، گنجایش 82 نفر مسافر را دارد که به نظر می رسد برای ثروتمندان طراحی شده است. این قطار دارای 5 سوئیت بسیار مجلل و لوکس با امکانات مدرن است که هر کدام از این سوئیت ها دارای چهار اتاق با امکانات اتاق خواب، حمام و سرویس های شیک و مجزا است. همچنین این قطار دارای سوئیت های معمولی نیز هست و در عین حال بهترین گزینه برای لذت بردن از تعطیلات هر گردشگری است که به هند مسافرت می کند.

ادامه مطلب ...

ا م ر ی ک ا

آمارهای جالبی از بازار "مصرف" در آمریکا

در زندگی روزمره مردم دنیا بازار مصرف، مسئله ای مهم در رابطه با بکارگیری مواد اولیه و تولید زباله است که البته کنترل مقدار آن در حفظ محیط زیست و منابع تامین کننده مواد اولیه بسیار حائز اهمیت است. بطوریکه اگر بتوان از داده های آماری مقادیر مصرف را بیان کرد خیلی بهتر می توان در صدد راهکارهایی برای کاهش آن برآمد.

مجموعه آمارها و تصاویری که شما دوستان
می بینید ابتکاری است که توسط کریس جردن در نمایشگاهی در سیاتل آمریکا مورد استفاده قرار گرفته و بازار مصرف محصولات مصرفی مختلفی در ایالات متحده آمریکا را با وضوح بیشتر و مصوری بیان کرده است. ناگفته نماند که اغلب این آمارها مربوط به سالهای منتهی به 2009 میلادی می باشد.

ادامه مطلب ...

ایرباس

شرکت ایرباس همواره در صنعت ساخت هواپیما پیشتاز بوده و برای نسل آینده تولیدات خود طرح های منحصربفردی را در دست ارائه دارد که یکی از آنها که موضوع اصلی این ایمیل هم هست، تولید هواپیماهای شفاف است که البته شاید تا سال 2050 طول بکشد تا این مدل هواپیماها در خطوط پروازی قرار گیرند ولی آنچه در اینمورد گفته شده نوید روشنی است به مسافران ایرباس که امکانات در حد انتظار خود را در اختیار بگیرند. کارشناسان درصدد شناسایی و پاسخ به نیازهای مسافران هستند تا با یک فناوری پیشرفته و هوشمند محیطی لوکس و ایده آل را برای مسافران آینده تدارک ببینند.

مسافران آینده توسط این نوع هواپیما تنها یک پنجره را از آسمانی که در آن سفر می کنند در اختیار نخواهند داشت بلکه آنها قادر خواهند بود از تمام زوایای شفاف هواپیما نظاره گر جهان اطراف خود باشند و لذت واقعی را از ورای آسمان، ابرها و فضای شگفت انگیز سطح بالای زمین ببرند. محققین این طرح یادآور شده اند که حتی این امکان وجود دارد که مسافران این هواپیما در حین پرواز قادر به لذت بردن از بازی های تعاملی به عنوان مثال یک بازی گلف مجازی نیز خواهند بود.

ادامه مطلب ...

هواژیما

 
سقوط یک هواپیمای جنگنده در میان تماشاگران !

اخیرا یک هواپیمای قدیمی زمان جنگ دوم جهانی در جریان یک مسابقه هوایی در ایالت نوادای آمریکا سقوط کرد و در اثر آن دست کم سه نفر کشته شدند. جیمی لیوارد، خلبان هفتاد و چهار ساله این جنگنده آمریکایی از جمله کشته شدگان است. در اثر سقوط این جنگنده، بیش از پنجاه نفر هم مجروح شده اند که جراحات تعدادی از آنان شدید است.

یکی از دست اندرکاران برگزاری این مسابقه گفته شواهدی در دست است که نشان می دهد این موستانگ پی - ۵۱ دچار نقص فنی بوده است و به نظر می رسد که هواپیما دجار مشکلی بوده که باعث شده از کنترل خارج شود. به گفته شاهدان عینی، قطعات هواپیما و اجزای بدن سرنشینان آن در اطراف پخش شده است. این مسابقه از ۴۸ سال پیش در ماه سپتامبر هر سال تاکنون برگزار شده و در تاریخ ۴۸ ساله برگزاری خود تلفات فراوانی داشته و پیشینه ایمنی آن زیر سوال است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

اس

زبونی که به کسی نگه دوست دارم به درد لیسیدن بستنی قیفی میخوره.
پس د و س ت ولش کن، بستنیش خوشمزه تره

********
بالاخره پنج راه برای آدم شدن کشف شد
......
......
......
......
......
......
......
زیاد کنجکاو نشو تو یکی آدم بشو نیستی

********
لقمان حکیم هر وقت دلش می گرفت با خرش درد دل می کرد. من هم الان دلم گرفته. کجایی؟
********
اگه عاشقی به توصیه های زیر گوش بده:
.
.
.
.
ای ناقلا حالا طرف کی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
********
میدونی فرق تو با فندق چیه؟ فندق یه مغز کوچولو داره ولی تو اونم نداری!
********
آرامش در زندگی بهترین چیزه.. بیا به زندگی فکر کنیم، به عشق،‌به زیبایی، به بهشت، به جهنم،‌ به درک، به تو چه،‌ به من چه، من اعصاب ندارما!
********
قهوه سه خاصیت داره:

خوش رنگه مثل چشمات.
رقیقه مثل قلبت.
تلخه مثل ریختت!
********
میگن وقتی یه خوشگل به آسمون نگاه میکنه ستاره ها چشمک میزنن و حال میکنن
یه وقت به آسمون نگاه نکنی گند بزنی به حالشون
********
می دونی چقدر دوستت دارم؟ به اندازه تارهای موی سرت ضرب در تعداد نفس هات ضرب در تموم ستاره های آسمون ضرب در صفر
********
اگه می خوای دوستت داشته باشم خط زیر رو بخون
دیدی کمبود محبت داری
********
همین الان از آسمون زنگ زدن گفتن قشنگ ترین فرشته شون گم شده...یه وقت منو لو ندی
********
اگه خسته ای: به من تکیه کن اگه تنهایی: بیا پیشم اگه بی پناهی: پناهتم اگه پول می خوای : مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد
********
اون چیه که از گل بهتره؟ از حوری قشنگ تره؟ از دنیا با ارزش تره؟ از فرشته پاک تره؟ . . .
واقعا که!!! تو هنوز منو نشناختی؟؟؟؟
********
اگه یه روز بری و بری و بری و بری و بری و بری و بری و بری و بری و بری و به خونتون نرسی ...
اونوقت میفهمی کلاغ قصه ها چی میکشه!
********
برو بالا
.
بالا تر
.
تو هنوز فرق بالا و پایین رو نمی دونی ؟؟ تمرین کن فردا چپ و راست رو می پرسم
********
من سر راه تو دامی از عشق پهن کردم ولی تو به سرعت از کنار آن رد شدی و گفتی میگ میگ.. . .
********
یه قورباغه با یه اردک ازدواج میکنه ... اگه گفتی بچشون چی میشه ؟ ... بچه دار نمیشن ... تو رو خدا براشون دعا کن و این اس ام اس رو واسه 10 نفر بفرست تا امشب یه خبر خوب بهت برسه .. لطفاً کوتاهی نکن. یه نفر نفرستاد بچش قورباغه شد!!
********
می دونی چرا من هیچوقت صدقه نمی دم؟؟؟
چون نمی خوام تو از من دور بشی.. آخه میگن صدقه بلا رو از آدم دور می کنه
********
یک گل خوشگل پشت ویترین گل فروشی دیدم!!! خواستم برات بخرمش. به فروشنده گفتم :اون گل چند؟ گفت:اون گل نیس! آینه ست
********
برداشتن قدم‌های بزرگ در زندگی، پاره شدن خشتک را در پی دارد
********
یک مورچه و یک زرافه باهم ازدواج می کنند شب عروسی مورچه گم می شه بعد از یک هفته پیداش می شه بعد زرافه بهش می گه این همه مدت کجا بودی مورچه می گه :تو راه بودم که بیام بوست کنم
********
امیدوارم خوشبختی مثل سگ پاچتو بگیره, مثل سوسک ازت بالا بره, مثل انگل تو وجودت باشه
 مثل عقرب نیشت بزنه و مثل آف همیشه واست بیاد