آتشفشان

فوران آتشفشان در ایسلندو اختلال گسترده در پروازهای بین المللی


پرشین آنلاین
 برترین گروه اینترنتی ایرانیان | www.Persian-Group.com

ادامه مطلب ...

عشق

عشق و محبت در دنیای حیوانات به روایت تصویر


پرشین 
آنلاین برترین گروه اینترنتی ایرانیان | www.Persian-Group.com

ادامه مطلب ...

نمایشگاه

  مجسمه های عجیب و غریب توسط پشته سازی انسان ها !


تصاویری که در این پست می بینید حاصل کار Willi Dorner هنرمند و Lisa Rastl عکاس است که در دو پروژه توسط پشته سازی انسان ها در تشکل های عجیب و غریب برای ساخت مجسمه هایی در مکان های غیر معمول پایتخت اتریش همکاری کردند. پروژه ها با عنوان "بدن در فضاهای شهری"، و ارتباط "بین اعضای بدن، در فضا و معماری" با استقبال بینندگان و منتقدان کنوانسیون هنرهای کلاسیک شهر وین اتریش مواجه شد.


گروه اینترنتی 
پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

مد

جدیدترین و زیباترین مدل های لباس مجلسی زنانه 



http://www.imageurlhost.com/images/lg5m2u3k4298xd68da4.jpg

ادامه مطلب ...

خواب

  خواب های شیرین کودکانه ...



خواب های 
شیرین کودکانه | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

لهستان

 لهستانی ها در غم و اندوه از دست دادن رهبران خود


گروه اینترنتی 
پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

خبر


گوگل جستجو در زمان حال را امکان پذیر می کند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

موتور جستجوی گوگل به تازگی ابزاری را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا بتوانند اطلاعات را در زمان وقوع رویدادهای مختلف جستجو کنند. بنابر این گزارش، غول جستجوی اینترنتی جهان اعلام کرده است این ابزار می تواند داده ها و اطلاعات را در زمان حال یا در زمان وقوع و از میان هزاران صفحه اینترنتی در اختیار کاربران قرار دهد.

این ویژگی جدید موتور جستجوی گوگل در عین حال شامل اطلاعات شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر نیز خواهد بود. گوگل اعلام کرده است این اولین باری است که یک موتور جستجو اطلاعات وقایع را در زمان حقیقی روی دادن در نتیجه جستجوی خود قرار می دهد.

شرکت Silicon Valley اعلام کرده است که این ابزار اکنون آماده است و تا چند روز آینده در سرتاسر جهان ارائه خواهد شد، اطلاعات جدید توئیتر به محض ارائه ابزار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت اما اطلاعات فیس بوک و مای اسپیس تا اوایل سال آینده با اطلاعات گوگل ترکیب نخواهند شد.

اطلاعات زمان کنونی رویدادها همراه با دیگر نتایج جستجو در صفحه نتایج نمایش داده خواهند شد و دارندگان تلفن همراه هوشمند مانند آی فن نیز می توانند از این ابزار جدید در جستجوهای خود سود ببرند. گوگل پیشتر از این ابزاری بصری به منظور استفاده از تصاویر به جای کلمات کلیدی در جستجوها ارائه کرده بود، این ابزار تصاویر ارائه شده را با تصاویر آرشیو موتور جستجو مقایسه کرده و نتیجه را به صورت اطلاعات ارائه می کرد.

http://persian-star.net/template/88/line3.gif

شارژ باتری با چرخش به دور انگشت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این هم روش دیگری است برای شارژ باتری. آقایان سانگ تیهو و هیجن لی، طراحان خوش فکر شرکت سونی هستند که راهی جدید برای شارژ باتری تلفن ارائه کرده اند. هر زمان که به شارژر گوشی تلفن همراه خود و یا برق دسترسی نداشتید کافی است که باتری ویژه سونی را از گوشی خود خارج کرده و آن را دور انگشت خود بچرخانید! طراحان معتقد اند که با ۱۳۰ بار چرخاندن، شارژ لازم برای 2 دقیقه مکالمه و یا ارسال یک پیام کوتاه ایجاد خواهد شد.
به گفته طراحان این ایده قابلیت تعمیم به باتری های قابل شارژ محصولات دیگری نظیر لپ تاپ ها را خواهد داشت. بنابراین اگر در آینده دیدید کسی با سرعت در حال چرخاندن موبایل دور انگشت اش است، بدانید که احتمالا باطری تمام کرده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


http://persian-star.net/template/88/line3.gif

هدفون به سبک گوشواره

شاید، برای بانوان کمی سخت باشد که هدفون های معمولی را در گوش خود قرار دهند و موسیقی یا صدای مورد علاقه خود را همواره و همه جا گوش کنند. اما این هدفونی که توضیحات و تصاویرش را در اینجا خواهید دید نظرشان را عوض خواهد کرد و از این پس با این هدفون که به سبک گوشواره ساخته شده است بانوان هم می توانند به راحتی و هر جا که بخواهند موسیقی گوش دهند و لذت ببرند. البته شاید برای خانم های ایرانی که دارای حجاب هستند فرق نکند که از این هدفون استفاده کنند و یا از هدفون های معمولی. به هر صورت استفاده از این هدفون نسبت به هدفون های معمولی به مراتب جذاب تر است. در ضمن، موقعیتی که در گوش قرار می گیرد به پوشش نرم ابریشمین مجهز است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

منبع: قندون

http://persian-star.net/template/88/line3.gif

چگونه یک حافظه ی Flash مناسب بخریم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حافظه های الکترونیکی در انواع گوناگون و برای مصارف مختلف ساخته شده اند. حافظه های Flash بدلیل سرعت بالای آنها در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده فوق العاده آسان بسیار پرطرفدارهستند. از اینرو در دوربینهای دیجیتال، تلفن همراه و سایر دستگاه ها شاهد استفاده روز افزون از آنها هستیم و شیوه ذخیره اطلاعات در این نوع حافظه بسیار شبیه به ذخایر اطلاعات در Ram است. در حقیقت حافظه های Flash در نحوه فعالیت مشابه یک منبع ذخیره اطلاعات ثابت عمل می کنند. برای خرید حافظه Flash مناسب نکات زیر دارای اهمیت بسیار است:

1- ظرفیت: مقدار حافظه داخلی به کار برده شده در حافظه Flash ، مطمئنا یکی از ملاک های اصلی برای انتخاب است. در حقیقت حافظه های Flash که از ظرفیت بالایی برخوردار است، این امکان را به کاربر می دهد که هر تعداد فایل دلخواه خود را حمل کند. حافظه های Flash دارای ظرفیت های متفاوتی بوده و می توانند تا چندین گیگا بایت را شامل شوند.

2- وزن: از دیگر نکاتی که در هنگام خرید حافظه ی Flash باید به آن دقت کرد مقدار وزن آن است. کاربران ترجیح می دهند که حافظه ای با وزن کمتر انتخاب کنند.

3- سیستم عامل: مهمترین هدف خرید حافظه Flash در اختیار داشتن فایلهای ضروری است. لذا پشتیبانی از انواع سیستم عامل ها برای کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تجارت حافظه های Flash در دو جهت صورت می پذیرد. حافظه هایNAND و NOR.

NOR اولین نوع حافظه های Flash بوده و از فناوری ساخت تراشه های EP ROM , EEP ROM پیروی می کنند. سیستم عاملهای تلفن همراه و دوربین های دیجیتال هم روی حافظه های NOR ذخیره شده اند.
حافظه های NAND در اوایل کار موفق نبودند، اما پس از مدتی رشد خوبی داشتند. این نوع حافظه نسبت به حافظه های NOR از سرعت ذخیره سازی و پاک کردن بالاتری بهره می برند. به همین جهت برای تغییرات عمده نوشتن و پاک کردن حجم بیشتر اطلاعات مناسب ترند.

http://persian-star.net/template/88/line3.gif

اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودرو های برقی در نیویورک
 

این نخستین ایستگاه سوخت گیری خورشیدی خودرو است که در نیویورک ساخته شده. بر روی سقف این ایستگاه تک جایگاهه، یک پنل ذخیره کننده نور خورشید تعبیه شده که می تواند مقدار انرژی نور خورشید جهت تولید 235 وات انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این ایستگاه برای خودرو هایی نظیر BMW MINI E که صرفا از انرژی الکتریکی به عنوان سوخت اصلی آنها استفاده می شود، در نظر گرفته شده است. کافی است که خودرو یک توقف 3 ساعته در این جایگاه داشته باشد تا بتواند سوخت لازم برای پیمایش مسافت 160 کیلومتر را در خود ذخیره کند. به نظر می رسد اگر بتوان مدت زمان سوخت گیری را برای این جایگاه کاهش داد و اندازه آن را هم کمی کوچکتر کرد، می توان به فراگیر شدن آن امیدوار بود.

http://persian-star.net/template/88/line3.gif

دست رباتی که می تواند احساس کند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نمی توان تصور کرد که دست خود را از دست داده اید اما با این وجود بعضی گزینه ها برای جایگزین کردن آن وجود دارند. مثلا شما می توانید مثل یک دزد دریایی با بستن قلاب یا این دست ربات، که می تواند حس کند، دست خود را جایگزین کنید.

تیمی از محققان در دانشگاه Lund سوئد و Scuola Superiore Sant'Anna در ایتالیا این دست رباتیک را ساخته اند و اعتقاد دارند که این اولین دست مصنوعی است که می تواند احساس کند. این دست به بازوی یک مرد 22 ساله متصل شده است که دستش را به خاطر ابتلا به سرطان از دست داده است.

پروژه دست مصنوعی هوشمند، به Robin af Ekenstam حس لامسه را در دست مصنوعی جدید به وجود آورده است. دست هوشمند، عضو مصنوعی پیچیده ای است که دارای چهار موتور و چهل سنسور است و برای ارائه حس، حرکت و عملیات به شخص طراحی شده است. این دستگاه اولین در نوع خود است که سیگنال های حس شده را به مغز ارسال می کند و به کاربر اجازه می دهد تا حس را در انگشتان و دست داشته باشد.

محققان می گویند که این دست از طریق سنسورهای کوچک و با اتصال به عصب های انتهایی محل قطع شده، کار می کند. با اتصال سنسورها به انتهای عصب انتهایی قسمت قطع شده، بیماران می توانند حس کنند و کنترل دست مصنوعی را بر عهده داشته باشند.

این باعث می شود تا دست مصنوعی را منحصر به فرد کند چون مزیت دست مصنوعی این است که همان حالات عضو قطع شده را دارد و شخصی که دست خود را از دست داده، احساس می کند هنوز، عضو به بدنش متصل است.

پروژه دست هوشمند هنوز دورتر از این است که بتواند مانند یک دست طبیعی عمل کند که دارای میلیون ها حسگر است. نمونه دست هوشمند، حاصل بیش از 10 سال کار است و محققان شش کشور مختلف در این کار گروهی شرکت داشته اند.

http://persian-star.net/template/88/line3.gif

نکات امنیتی در دنیای مجازی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بحث امنیت یکی از جدی ترین مسائل در اینترنت هست. شما هر چیزی را فرض کنید احتیاج به امنیت داره … از همین پی سی گرفته تا شبکه و سایت و وبلاگ و آیدی و ایمیل و … خلاصه همه کارها و اطلاعات شما احتیاج به مدیریت داره تا امنیت بالایی داشته باشد.

اول از همه بحث پسورد ها هست. پسورد خوب چی می تونه باشه ؟ معمولا نام یا شماره همراه یا … می گذارید اما اشتباه در همین جاست. پسوردی که واقعا بتونه از اطلاعات حفاظت کنه باید ترکیبی از اعداد و حروف و حتی کاراکتر های ویژه ( @ - # - $ و … ) باشه.

با ترکیب شدن این موارد Cracker ها هم نمی توانند با Relogin های متوالی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. جدیدا cpanel ها مجهز به سیستم تشخیص قدرت پسورد شدند و به کاربر اطلاع می دهند که پسورد انتخابی تا چه حد قوی است.

بحث بعدی برای امنیت موضوع سیستم های مخرب است ! یک هکر می تواند با فرستادن یک تروجان بر روی سیستم شما حتی پسورد بسیار قوی شما را هم بر روی میز کاری خود قرار دهد. پس تا از سیستمی که بر روی آن می خواهید login کنید به اطلاعات خود مطمئن نیستید اقدام به این کار نکنید، یکی از شایع ترین مکان ها برای از دست دادن اطلاعات کافی نت ها هستند.

نصب یک آنتی ویروس قوی و آنتی spyware و … همزمان بر روی سیستم ضروری است ضمن اینکه به این نکته توجه داشته باشید که به روز رسانی آنتی ویروس مهمتر از نصب آن است. اگر در سطح پیشرفته تر کار می کنید و احتیاج به بستن پورت های سیستم دارید نصب یک firewall قوی کمک بزرگی به شما است.

یکی از تجارب شخصی من درباره امنیت این است که در مقاطع زمانی پسورد را عوض کنید و کوکی های سیستم را هم کلا پاک کنید. به این ترتیب مطمئن باشید امنیت را رعایت کرده اید. یکی دیگر از این موارد که شاید برای همگان در دسترس نباشد استفاده از سیستم های شخصی (نوت بوک) است. این سیستم ها به دلیل اینکه در معرض گشت و گذار و دانلود اینترنت نیستند می تواند مکان امنی برای نگه داری اطلاعات باشد.

با یک سیستم امن و یک پسورد قوی هیچوقت نگران از دست دادن اطلاعات خود نباشید و شب را راحت بخوابید.

http://persian-star.net/template/88/line3.gif

موبایلی مخصوص ناشنوایان

"Suhyun Kim" که بسیار نگران ناشنوایان است، موبایلی طراحی کرده که می تواند ناشنوایان را نیز قادر سازد تا از موبایل و ارتباطات راه دور استفاده کنند. این موبایل قادر است صدای های ارسالی از دستگاه مقابل خود را به متن تبدیل کرده و همچنین متن ها را به صدا تبدیل کند و این گونه است که ناشنوایان نیز می توانند از موبایل استفاده کنند. فکر نمی کنم نیازی به توضیحات بیشتر باشد. به امید این که همه ناشنوایان هر جا که هستند موفق باشند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

منبع: قندون

http://persian-star.net/template/88/line3.gif

با عکس خودتون کاغددیواری های خلاقانه بسازید!


سایتی جالب که می‌تواند از روی تصویر شما کاغذدیواری‌ بسازد. مثلا اگه بخواهید عکس پاریس هیلتون را داشته باشید که در دستش یک سی‌دی هست و روی اون سی‌دی عکس شما! برای ورود به سایت لطفا اینجا را کلیک کنید.

http://persian-star.net/template/88/line3.gif

ضمیمه ها را بگیرید و بکشید: امکان جدید در جی میل

دارندگان جیمیل از این پس برای ارسال ضمیمه در ایمیل لازم نیست کلیک کنید بلکه می توانید فایل را از روی رایانه خود مثلا از روی دسکتاپ با ماوس بگیرید و بیاندازید داخل ایمیلی که در حال تایپ هستید. به همین سادگی. در ادامه 3 تصویر که در وبلاگ رسمی جی میل در این مورد منتشر شده است را می بینید. نکته جالب اینجاست که در هر بار لازم نیست یک فایل را انتخاب کنید بلکه می توانید چند فایل را همزمان انتخاب کرده و به داخل ایمیل بیاندازید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

منبع : آی کلاب

http://persian-star.net/template/88/line3.gif

فروش گسترده جدیدترین محصول اپل
آی پد نوبرانه در تهران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وارد معروف‌ترین پاساژ فروش کامپیوتر در تهران که می‌شوید، جدیدترین محصول فناوری جهان نظر شما را جلب می‌کند. دستگاهی که هنوز دو هفته از تولدش نگذشته است و همچنان در آمریکا برای خریدش سر و دست می‌شکنند و شب تا صبح در صف می‌ایستند؛ اما اینجا در پاساژ پایتخت به وفور در پشت شیشه‌های مغازه‌ها خودنمایی می‌کند.

این درحالی است که هنوز فروش بین‌المللی آی پد در جهان آغاز نشده و استقبال از این محصول در آمریکا، مدیران اپل را با مشکل در تامین تقاضا روبه‌رو کرده است. تقاضای بالای غافلگیرکننده برای آی‌پد در آمریکا و کسری حاصل از آن موجب شد اپل عرضه دستگاه صفحه لمسی خود به بازار بین‌المللی را تا یک ماه به تاخیر بیندازد.

این خبری بود که طی چند روز گذشته خبرگزاری‌های بین‌المللی به نقل از مقامات غول فناوری آمریکا منتشر کرده‌اند. اپل، یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده محصولات کامیپوتری که طی یک ماه گذشته ولوله‌ای در بازار آی تی جهان برپا کرده است این روزها به شدت درگیر پاسخ به تقاضا برای محصول جدیدش است. محصولی که کارشناسان بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات آن را در راستای انقلاب اپل در ارائه محصولات لمسی می‌دانند.

سوم آوریل، یعنی دقیقا دو هفته پیش روزی بود که اپل باز هم با ارائه یک محصول جدید، مشتاقانش را شبانه روز در صف‌های طولانی کنار فروشگاه‌هایش نگاه داشت. iPad بعد از ماه‌ها انتظار درست در روز تعیین شده به بازار عرضه شد. با این حال، اما خریداران و علاقه‌مندان این محصول از یک یا دو شب قبل در مقابل فروشگاه‌های شرکت‌ Apple در شهرهای نیویورک، واشنگتن، بوستون و سانفرانسیسکو صف کشیدند تا اولین کسانی باشند که می‌توانند این محصول متفاوت را داشته و کار با آن را تجربه کنند.

فروش iPad درست از ساعت 9 صبح روز شنبه سوم آوریل در سطح آمریکا آغاز شد تا 200 فروشگاه این شرکت با صف‌های طولانی از شب قبل مواجه شوند. این اتفاق از روزهای قبل هم قابل پیش‌بینی بود تا جایی که بر اساس ارائه آمارها تاکنون و بعد از گذشت تنها دو هفته بالغ بر 450 هزار نسخه از این دستگاه در ایالات متحده آمریکا به فروش رفته و این در حالی است که هنوز عرضه جهانی این دستگاه آغاز نشده است.

با این اوصاف این محاسبات نشان می‌دهند که iPad تا پایان سال 2010 فروشی بین 4 تا 7 میلیون دستگاهی را نصیب شرکت Apple کند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که محصول جدیدش را تا پایان ماه آوریل در کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، کانادا، استرالیا، آلمان و سوئیس عرضه خواهد کرد. با این حال، اما این شرکت هنوز زمان عرضه رسمی iPad در کشورهای دیگر دنیا را اعلام و منتشر نکرده است؛ ولی قصد دارد قیمت‌های بین‌المللی آی‌پد را اعلام و از دهم ماه مه پذیرش سفارش آنلاین برای این دستگاه را آغاز و تا پایان ماه نیز عرضه کند.

آی پد در ایران


در حالی که هنوز عرضه جهانی این محصول آغاز نشده است، اما بسیاری از کشورهای جهان طی یک هفته گذشته توانستند این محصول را به شکل محدود در بازارهایشان داشته باشند. آی پد، اما درست چهار روز بعد از عرضه در ایالات متحده در بازار ایران نیز عرضه شد. عرضه این محصول در بازار ایران و آن هم درحالی که این شرکت آمریکایی هیچ نماینده قانونی و رسمی ندارد به شکلی است که هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش محصولات کامپیوتری مملو از دستگاه جدید است که با قیمتی تقریبا دو برابر قیمت اصلی به فروش می‌رسد.

فرید وایزی، کارشناس فروش شرکت دلتا همراه، از فروشندگان محصولات اپل در بازار پایتخت در باره این محصول می‌گوید: این محصول یک محصول پرتابل و قابل حمل است که در حقیقت می‌توان گفت بزرگ‌ترین ال سی دی مولتی تاچ دنیا است. تکنولوژی به کار رفته در الگوریتم‌های نمایش تصاویر در این محصول منحصر به فرد است. به دلیل سخت‌افزار و سی پی یو ای که خودش برای این محصول طراحی کرده است که نام آن A4 است و همچنین سیستم عامل منحصر به فردش و در کل مجموعه‌ای از سخت افزارها و نرم‌افزارهایی که منحصرا توسط اپل و صرفا برای این محصول طراحی شده است باعث شده که این محصول یک دستگاه انحصاری باشد که حداقل می‌توان گفت که به این زودی‌ها کمپانی‌های دیگر نمی‌توانند نمونه مشابهی را تولید کنند.

او در مورد محاسن این دستگاه می‌گوید: اولین حسن این دستگاه، نمایشگر 9 و 4 دهم اینچی آن است. ما تا به حال نمایشگر مولتی تاچی به این بزرگی نداشتیم. یکی از معایب و همچنین محاسنش پرتابل بودن و قابل حمل بودنش است که البته این حسن در بخشی نیز به عنوان یک عیب عنوان می‌شود. این قابل حمل بودن به دلیل قطر بسیار باریک این دستگاه در کنار وزن بسیار کمش برای آنهایی که کارهای وب گردی و اینترنتی دارند و نیز کسانی که در نظر دارند محصولی را معرفی و به نمایش بگذارند مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حسن است. او در مورد سیر تکاملی محصولات اپل می‌گوید: آیفون در حقیقت انقلاب این گونه از محصولات بود و هنوز هم که هنوز است کمپانی‌های بزرگ سازنده تلفن‌همراه تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا بتوانند محصولاتی حداقل مشابه با آیفون به بازار عرضه کنند.

مهم‌ترین انقلاب آی پد چیزی نیست که ما بتوانیم آن را ببینیم و لمسش کنیم. اصل انقلاب این دستگاه آنجایی است که زبان برنامه‌نویسی را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد و می‌گوید که شما برای من برنامه‌نویسی کنید، راه و رسم، آموزش و الگوریتم‌ها را به شکل رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و می‌گوید برای من نرم‌افزار و بازی بسازید. این امر باعث می‌شود تا من برنامه‌نویس نسبت به استفاده از این دستگاه علاقه‌مند شوم، چرا که نام من در نرم‌افزار نوشته شده ثبت می‌شود و برای من درآمدزایی هم دارد. اینجا است که می‌بینیم سیل عظیمی ‌از نخبگان بی‌نام و نشان برنامه‌نویسی برای این محصول برنامه می‌نویسند.

این ماه را می‌توان ماه شگفت‌انگیز اپل نام‌گذاری کرد. اپل در یک ماه گذشته محصولات و رخدادهایی در دنیای فناوری عرضه کرد که فاصله‌اش را با تمام رقبایش به شدت افزایش داد. عرضه آی پد، ورژن چهارم سیستم عامل آیفون و آپ گرید کردن مک بوک پرو کارهایی است که باعث شده تا تمام مشتاقان دنیای فناوری و فعالان این عرصه و افرادی که کارهای تجارت الکترونیک می‌کنند خواسته یا ناخواسته دیدشان دوباره به سمت اپل جلب شود. مردم که تا پیش از این محصولات اپل را به دلیل قیمت‌های بالایش به نوعی دستگاه‌های تجملاتی می‌دانستند با عرضه دستگاه‌های این برند از سال 2006 تاکنون با قیمت‌های بسیار پایین ناخودآگاه به سمت محصولات اپل کشیده می‌شوند و همین امر است که باعث شده مشتریان اپل در جهان روز به روز افزایش یابند.

این کارشناس بازار بزرگ‌ترین مزیت این دستگاه را در آن می‌بیند که کاربر دیگر نیازی به دستگاه دیگری برای بازی، برای شنیدن موزیک و دیدن فیلم نداشته و در اصل این دستگاه سبد نیازهای کاربر را پر می‌کند. آی پد بر خلاف آیفون برای ارتباطات آنچنانی ساخته نشده است، بلکه برای این ساخته شده است که هر کس حداقل یک آی پد در کیفش داشته باشد. اپل از سال 2005 به بعد در ساخت هر دستگاهی یک فلسفه‌ای در نظر گرفت که این فلسفه به کجا باید ختم شود و کجا استفاده شود.

وایزی ادامه می‌دهد که اپل به قدری سبد کالاهایش را افزایش داده است که اگر کسی سری به اپل استور بزند بالاخره می‌تواند یک محصول مورد نیاز را تهیه و خریداری کند. تنها چیزی که اپل تا به حال در بازار نداشت وسیله‌ای بود که بتواند به نوعی برآیند تمام دستگاه‌های گذشته‌اش باشد. اگر می‌خواهم فیلم ببینم، بازی کنم یا در اینترنت باشم واقعا داشتن دستگاهی با نمایشگر 10 اینچی برای تمامی‌این کارها کافی است.

10 ساعت باتری در حالت کار و یک ماه باتری در حالت آماده به کار واقعا امکانات و محاسنی است که به من اجازه فکر کردن به محصول دیگری را نمی‌دهد و من را ترغیب می‌کند که این دستگاه را خریداری کنم. سرعت دستگاه فوق‌العاده بالا است. البته این را هم در نظر داشته باشید که این دستگاه یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ نیست، اما باز هم نسبت به آنها از سرعت فوق‌العاده خوبی برخوردار است. هر روز امکانات بیشتری به آی پد اضافه می‌شود. تمام نرم‌افزارهایی که هم اکنون روی آیفون کار می‌کند روی آی‌پد نیز کار می‌کند.

تا قبل از عرضه این محصول انتقادات بسیاری به این محصول وارد شده بود. کارشناسان معتقد بودند که این ایده نویی نیست، چرا که پیش از آن اچ پی تپلت‌های خود را به بازار عرضه کرده بود یا حتی آمازون نیز دستگاه کیندل یا همان کتاب خوان خود را عرضه کرده بود، اما بعد از عرضه و دیدن قابلیت‌ها این موضوعات حل شد.

از جمله نقدهایی که به این دستگاه وارد است این است که در دست گرفتن این دستگاه برای مدت زمان طولانی به دلیل نوع طراحی‌اش مقداری سخت است به خصوص آنکه هنوز لوازم جانبی برای آن ساخته نشده است تا بتواند مشکلاتی از این دست را حل کند.

آی پد نوبرانه!

آی پد هم‌اکنون دو مدل دارد. مدل وای فای و مدل G3 که به احتمال زیاد مدل G3 آن کاربردی در ایران ندارد؛ چرا که آن هم تحت قرارداد با اپراتورهای آمریکایی به بازار عرضه می‌شود و اگر هم به ایران آید و قفل سخت افزاری و نرم‌افزاری آن شکسته شود به دلیل ضعف در شبکه مخابراتی ما کاربردی برای ما ندارد.

ظرفیت‌های حافظه‌ای این دستگاه 16، 32 و 64 گیگابایتی است که قیمت آنها نیز به ترتیب بر اساس آنچه که خود اپل هم‌اکنون در آمریکا به فروش می‌رساند 499، 599 و 699 دلار در مدل وای فای است که این قیمت‌ها در مدل G3 به ترتیب 629، 729 و 829 دلار خواهد بود، البته اگر خریدار نیاز به کیف هم داشته باشد باید 39 دلار اضافه هم پرداخت کند.

قیمت‌های آی پد در ایران هم‌اکنون به نوعی نوبر است؛ چرا که این محصول تقریبا به فاصله چهار روز بعد از آنکه در آمریکا عرضه شد در بازار ایران نیز وارد شد. همین امر باعث شده تا قیمت فعلی این دستگاه هم‌اکنون در بازار ایران واقعی نباشد و بیشترین سود را برای فروشندگان آن داشته باشد.

کمترین قیمت آی پد 16 گیگابایتی هم اکنون در ایران بدون کیف یک میلیون و 50 هزار تومان است که این قیمت گاهی تا یک میلیون و دویست هزار تومان هم مشاهده می‌شود.
مدل 32 گیگابایت آن یک میلیون و 250 تا یک میلیون و 450 هزار تومان و مدل 64 گیگابایتش هم یک میلیون و 350 تا یک میلیون و 750 هزار تومان است. البته به دلیل قیمت بالایی که هم‌اکنون در بازار ایران این محصول عرضه می‌شود بیشتر مدل 16 گیگابایتی آن موجود است.

قطعا تا چند هفته آینده از تب و تاب اولیه این محصول کاسته خواهد شد و به احتمال زیاد تا اواخر اردیبهشت ماه پایین‌ترین قیمت این دستگاه در مدل 16 گیگابایت بین 800 تا 850 هزار تومان خواهد بود. در توجیه قیمت بالای این دستگاه در بازار ایران گفته می‌شود که 50 تا 70 دلار هزینه فردی است که در آمریکا این دستگاه را خریداری کرده و در حقیقت در صف ایستاده تا بتواند این دستگاه را در همان روزهای اولیه تهیه کند؛ چرا که بر اساس قوانین اپل هر فرد از هر محصول تنها دو نسخه می‌تواند خریداری کند. 20تا 30 دلار مالیات، 40 تا 50 دلار هزینه حمل تا امارات و 30 تا 40 دلار هم هزینه حمل از امارات تا به ایران است.

منبع: دنیای اقتصاد

اگر اینترنت کلاس درس بود ...

اگر اینترنت یک کلاس درس بود و سرویس های مختلف اجتماعی هم دانش آموز بودند، اونها چه طور به نظر می رسیدند؟ تصاویر را با هم ببینیم...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

نام

 

نام مستعار

نام اصلی

 

آغاسی

نعمت‌الله آزموده

 

ابی

ابراهیم حامدی

 

ارد  بزرگ

مجتبی شرکاء

 

الهه

بهار غلامحسینی

 

امیر  کبیر

تقی فراهانی

 

اندی

آندرانیک  مددیان

 

ایرج

حسین  خواجه‌امیری

 

ایرج  راد

اکبر  حسنی‌راد

 

بابا  شمل

رضا  گنجه‌ای

 

باقرخان

باقر  تبریزی

 

بدیع‌الزمان  فروزانفر

محمدحسین  بشرویه‌ ای

 

بزرگ  علوی

مجتبی علوی

 

بهروز  وثوقی

خلیل وثوقی

 

پرویز  یاحقی

پرویز  صدیقی‌پارسی

 

پروین  اعتصامی

رخشنده  اعتصامی

 

پریسا

فاطمه  واعظی

 

پوران

فرح‌دخت  عبّاسی‌طاقانی

 

ثریا  قاسمی

مولود  ملاقاسم

 

جبار  باغچه‌بان

میرزاجبار  عسگرزاده

 

حافظ

شمس‌الدین  محمد شیرازی

 

حمیرا

پروانه  امیرافشاری

 

خواجه نصیرالدین طوسی

ابوجعفر     محمدبن محمدبن حسن طوسی

 

دلکش

عصمت  باقرپوربابُلی

 

ذبیح‌الله  منصوری

ذبیح‌الله  حکیم‌الهی‌دشتی

 

ر.اعتمادی

رجبعلی  اعتمادی

 

رضا  شاه

رضا  سوادکوهی

 

رهی  معیری

بیوک  معیری

 

ستار

عبدالحسن  ستارپور

 

ستارخان

ستار  قره‌داغی

 

سعدی

مُصلِح‌الدین  مُشرف‌بن عَبدُالله

 

سلمان  فارسی

روزبه

 

سندی

شهرام  آذر

 

سوسن

گل‌اندام  طاهرخانی

 

سیروس  گرجستانی

علی‌اکبر  محمدزاده‌گرجستانی

 

سیمین  بهبهانی

سیمین  خلیلی

 

شهریار

محمدحسین  بهجت‌تبریزی

 

شیرین  بینا

شیرین  صدق‌گویا

 

صائب  تبریزی

میرزا  محمدعلی

 

عبدالکریم  سروش

حسین  حاج فرج‌الله دبّاغ

 

عطار  نیشابوری

فریدالدین  ابوحامد

 

فرح  پهلوی

فرح  دیبا

 

فروزان

پروین  خیربخش

 

کمال  الملک

محمد  غفاری

 

گلاب  آدینه

گلاب  مستعان

 

گوگوش

فائقه  آتشین

 

گوهر  مراد

غلامحسین  ساعدی

 

م.الف.به‌آذین

محمود  اعتمادزاد

 

م.امید

مهدی  اخوان‌ثالث

 

مرضیه

اشرف‌السادات  مرتضایی

 

معین

نصرالله  معین

 

ملک‌الشعرا

محمدتقی  بهار

 

مهستی

افتخار  دده‌بالا

 

میرداماد

میربرهان‌الدین  محمدباقر استرآبادی

 

میرزاده  عشقی

سیدمحمدرضا  کردستانی

 

نادرشاه

نادرقلی

 

نادره

حمیده  خیرآبادی

 

نسیم  شمال

سید  اشرف‌الدین گیلانی

 

نلی

شمسی  اشتری

 

نیما  یوشیج

علی  اسفندیاری

 

هایده

معصومه  دده‌بالا

 

 

 

 

 

 

تکیه

خانوم های محترم از این به بعد هر جایی تکیه ندین خوبیت نداره....

ادامه مطلب ...

کشف درخت در مریخ توسط ناسا


قابلیتی پنهان از دستگاه های خودپرداز بانکی


دیوار آدامسی سیاتل !


  بوم نقاشی من صورت شماست !

ادامه مطلب ...

رستم و جومونگ

نبــرد رستم و جومونگ



با اینکه جومونگ و دار و دستش دیر زمانی بود که از این مملکت رخت بربسته بودند و خبری ازشون نبود، کم و بیش می دیدیم که سی دی دی وی دی های جومونگ داره تو دست و بال یه عده جومونگیسم می چرخه. البته کسی هم مانع رونق بازار این اسطوره ی چشم بادومی ها نشد ولی از اونجا که میگن دست بالای دست بسیاره، اخیرا در خبرها آمده است که پس از پخش سریال "افسانه جومونگ" و استقبال فراوان بینندگان ایرانی (منظور همون جومونگیسم هاست) از این مجموعه خارجی (کره ای الاصل) برای مدتی پخش سریال‌های کره‌ای از تلویزیون ایران متوقف بود (خب الحمدلله) که با پخش "امپراطوری بادها" (همون سری دوم جومونگ یا نوه جومونگ خودمون) که ادامه سریال "افسانه جومونگ" محسوب می‌شود، (اونم با 36 قسمت) بار دیگر این روند در تلویزیون ایران از سر گرفته می‌شود (خدا بخیر کنه) یعنی جومونگیسم ها اینقدر آه و ناله کردند تا با وساطت صدا و سیما و مسئولین ذیربط شبکه 3 دوباره جناب جومونگ برگشت تا در جمعه های هر هفته شاهزاده موهیول و شاهزاده یئون و شاهزاده دو جین و تسو و یوری و هیاپ و یئو و ملکه میو و سوریو و نالگا و گوچو ، بشن مایه ی دلخوشی جومونگیسم های پرو پا قرص این مملکت ...

خب، باز هم گلی به جمال این جومونگیسم ها که اینقدر دعاشون زود مستجاب شد حتما هم که اولین قسمتش رو دیروز (20 فروردین) دیدند و از پخش مکرر تکرارهاش هم اصلا جای نگرانی نیست!
ولی یادم افتاد که این شعر (که چه عرض کنم شاید هم معر) رو براتون بگذارم چون چیزی تو سبک و مایه های "رزم رستم و اسفندیار" سروده شده که ضمن اینکه نمیدونم شاعر باذوقش کیه ولی یاد رستم و شاهنامه رو که مطمئن نیستم، ولی اقلا خاطرات جومونگ رو دوباره زنده می کنه و علاوه بر اینکه دل تمام جومونگیسم ها رو بذوق میاره امیدوارم برای شماها هم جالب باشه ... البته آخرش کمی آنتى فمنیستیه ولی مطمئنم خانمهای محترم گروه بخاطر طنز بودن، قضیه رو زیاد جدی نمیگیرن


کنون رزم جومونگ و رستم شنو، دگرها شنیدستی این هم شنو


گروه 
اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به رستم چنین گفت اون جومونگ!
ندارم ز امثال تو هیچ باک
که گر گنده ای من ز تو برترم
اگر تو یلی من ز تو یلترم

رستم انگار بهش برخورد، یهو قاطی کرد و گفت:

منم مرد مردان ایران زمین
ز مادر نزادست چون من چنین
تو ای جوجه با این قد و هیکلت
برو تا نخورده است گرز بر سرت

جومونگ چشماشو اونطوری گشاد کرد و گفت:

تو را هیچ کس بین ایرانیان
نمی داندت چیست نام و نشان
ولی نام جومونگ و سوسانو را
همه میشناسند در هر مکان
تو جز گنده بودن به چی دلخوشی
بیا عکس من را به پوستر ببین
ببین تی وی ات را که من سوژشم
ببین حال میدن در جراید به من
منم سانگ ایل گوکه نامدار
ز من گنده تر نامده در جهان
تو در پیش من مور هم نیستی
کانال 3 رو دیدی؟ کور که نیستی

در اینحال رستم پهلوان، لوتی نباخت و شروع به رجز خوانی کرد:

چنین گفت رستم به این مرد جنگ
جومونگا ! تویی دشمنم بی درنـگ
چنان بر تنت کـــوبم ایـــن نعلبکی
که دیگر نخواهی تو سوپ، آبــکی
مگـــر تو نـــدانی که مـن کیستم؟
من آن (تسو) سوسولت! نیستم
منم رستم، آن شیر ایــران زمین
(بویو) کوچک است در نگاهم همین

بعد از رجز خوانی رستم پهلوان، جومونگ از پشت تپه ای که آنجا پنهان شده بود آمد:

جومونگ آمد از پشت تل سیاه
کنارش(یوها) مــادر بی گنـاه!
بگفت:هین! منم آن جومونگ رشید
هم اینک صدایت به گوشــم رسید
(سوسانو) هماره بود همسرم
دهــم من به فرمان او این سرم
چون او گفته با تو نجنگم رواست
دگر هر چه گویم به او بر هواست!

و بعد از حرفهای جومونگ درد دل رستم آغاز گردید:

و این شد که رستم سخن تازه کرد
که حرف دلش گفت (پس کو نبرد؟!)
بگفت ای جومونگا که حرف دل است
که زن ها گـــرفتند اوضــاع به دست
که ما پهلوانیم و این است حالمان
که دادار باید رسد بر دل این و آن!

و اینچنین شد که دو پهلوان همدیگر را در آغوش گرفتند و بر حال خود گریه سر دادند:

بگذار تا بگرییم چون ابر در بهــــــاران
کز سنگ ناله خیزد بر حال ما جوانان!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بنفشه‌خواه

:: محمود بنفشه‌خواه، بازیگر پیش کسوت سینما درگذشت ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

محمود بنفشه‌خواه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، در نخستین ساعات چهارشنبه 18 فروردین‌ماه به دیار باقی شتافت.

این بازیگر که مدتی بود از بیماری رنج می‌برد، ساعت 4 صبح چهارشنبه به دلیل ایست قلبی در منزلش درگذشت. مراسم تشییع این هنرمند ساعت 9:30 صبح روز شنبه 21 فروردین‌ماه از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود.

بنفشه‌خواه در آخرین تجربه سینمایی خود در فیلم "پسر آدم، دختر حوا" ساخته رامبد جوان حضور داشته و علاوه برآن در فیلم‌هایی مانند "پوست موز"، "تاکسی نارنجی"، "شام عروسی"، "ازدواج صورتی"، "تیک"، "آب و آتش"، "سگ‌کشی"،"مسافر ری"، "مدرسه پیرمردها" و... نیز به ایفای نقش پرداخته است.

این بازیگر سریال "پرانتز باز" و "سرزمین کهن" را در نوبت پخش دارد و در کارهای تلویزیونی چون "تنها‌ترین سردار"، "ولایت عشق"، "روزگار قریب"، "سرنخ" ایفای نقش کرده و مجموعه "عبور از پاییز" از آخرین ‌کارهای پخش شده او بود که رمضان 88 روی آنتن رفت.

بنفشه‌خواه متولد 1321 تهران است و فعالیت هنری خود را از سال 1352 و با بازی در نمایشنامه "در اعماق" به کارگردانی مهین اسکویی آغاز کرد. او دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم حسابداری بوده و گذراندن دوره‌ دو ساله هنرکده آناهیتا و حضور در تئاتر از دیگر کارهاهای هنری او بود.

روحش شاد و یادش گرامی باد

منبع: ایسنا

طنز

ببین ووووووووووووووووو بخند ادامه مطلب ...

تبلیغ

 تبلیغات جالب و خلاقانه بر روی ساختمان های بلند

ادامه مطلب ...

دلتنگی

دلتنگی برای یک تکیه گاه ...

گروه 
اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ادامه مطلب ...

کییییف

 خر کیف یعنی

خرکیف



  تابلوهای چند منظوره




ادامه مطلب ...

میوه

شانزده  دلیل
 برای «میوه فروش» شدن به جای «مهندس نرم افزار» شدن ادامه مطلب ...

۱۳۸۸

  در سال 1388 چه گذشت ...

به روایتی طنـــز آمیـــز

ادامه مطلب ...