پزشکی





گرمازدگی و روشهای مقابله با آن 

چاقی در زنان و خطر ابتلا به سرطان!

روشهای نادرست در نگهداری موی سر

رهایی از سوزش پوست بعد از اصلاح صورت

بیماریهای مـربوط به گرما هنگامی روی می دهند که دمــای بـدن فرد از حد طبیعی خود افزایش می یابـد. بدن انسان بطور عمده توسط منبسط ساختن عروق سـطـــحی پوست و تعریق دمای افزایش یافته بدن را کاسته و سبب تنظیم و کنترل گرمای بدن می گــردد. اما در آب و هوای مرطوب عملکرد تعریق مختل و کنـدشده و بدن دیگر قادر به خنک ساختن خود نمیـباشد. دو عـــامل فعالیت بدنی شدید و طولانی مدت و آب و هوای گرم مسبب بیماریهای مربوط به گرما هستنـد. همچنین زمانی که فرد دچار کم آبی در بدن خود میگردد در معرض عوارض گرمای زیاد قرار خواهد داشت زیرا در این حالت غلظت خون بدن افزایش یافته و جریان خون کند میگردد که سبب اختلال در عملکرد ارگانهای بدن می شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

عوارض ناشی از گرما به قرار زیر است:
1. گرمازدگی خفیف

در این حالت بدن بشدت عرق کرده و حجم خون کاهش می یابد.

علایم:
تعریق شدید، ضعف، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، افزایش ضربان قلب، کاهش فشار خون، پوست مرطوب، سرد و رنگ پریده، افزایش درجه حرات مرکزی بدن تا 39- 38 درجه سلسیوس.

درمان:
انتقال بیمار به یک مکان خنک و سایه،دادن مایعات به بیمار برای جبران کم آبی بدن. برای جبران نمک بدن نیز باید اندکی نمک (به نسبت یک قاشق چای خوری نمک در یک لیتر آب) به آب اضافه کرد، لباسهای فرد گرمازده را در آورده و یک ملحفه مرطوب دور بدن وی بپیچید و یا توسط باد بزن مصدوم را باد بزنید.

2. گرمازدگی شدید
این حالت بسیار خطرناک بوده و خطر مرگ را نیز میتواند در پی داشته باشد. در این حالت حرارت مرکزی بدن از 40.5 درجه سلسیوس فراتر میرود. در این وضعیت اغلب ارگانهای بدن در معرض آسیب بافتی قرار میگیرند. گرمازدگی شدید یک وضعیت اورژانس بوده و دمای بدن فرد گرمازده باید سریعا کاهش یابد. عدم درمان گرمازدگی شدید به تشنج، کما و مرگ منجر خواهد شد. گرمازدگی شدید علاوه بر اثرات سوء آن بروی سیستم عصبی همچنین کبد، کلیه ها، قلب و عضلات را نیز در معرض آسیب قرار میدهد.

علایم:
پوست قرمز رنگ، داغ، رنگ پریده و خشک، ضربان تند و قوی، سردرد ضربانی، پریشانی و سرگیجه، تنفس کم عمق، مردمک چشم ممکن است متسع شده و به نور واکنش نشان ندهد.

عوامل ایجاد کننده
قرار گرفتن در زیر آفتاب به مدت طولانی ،فعالیت شدید بدن، کم آب شدن بدن.

درمان:
تلاش برای کاهش حرارت بدن باید بسرعت انجام گیرد: بیمار را به مکان خنک و سایه انتقال داده و لباسهایش را از تن جدا کنید. روی دستها و پاها آب خنک ریخته و یا یک ملحفه خیس را دور بدن مصدوم بپیچید، بیمار را در معرض باد قرار داده و یا توسط پنکه و یا باد بزن اقدام به خنک کردن وی کنید. هنگامی که روی دستها و پاها آب میریزید حتما دستها و پاها را شدیدا ماساژ دهید تا خون خنک شده به سمت نواحی مرکزی بدن رانده گردد.

3. گرفتگی عضلات
همان گرفتگی عضلات میباشد که عامل آن گرما میباشد. این حالت پس از فعالیت شدید بدنی ایجاد میگردد. درمان آن خوراندن مایعات کافی همراه با اندکی نمک (به نسبت 4/1 قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب) به مصدوم و انجام حرکات کششی پس از آن میباشد.

4. سنکوب گرما
این حالت نوعی غش خفیف میباشد که به علت فعالیت شدید در آب و هوای گرم ایجاد میگردد. بدن در تلاش برای افزایش دفع گرما از بدن اقدام به منبسط ساختن عروق سطحی پوست میکند اما هنگامی که این مکانیسم بسرعت انجام میگیرد سبب کاهش جریان خون به مغز گشته و حالت غش را ایجاد میکند.

علایم:
سرگیجه، سردرد، افزایش ضربان قلب، حالت تهوع، استفراغ، غش و بی هوشی.
درمان آن مانند درمان گرمازدگی خفیف میباشد.

5، عرق سوز

در این حالت نواحی خاصی در بدن (معمولا نواحی پوشیده شده توسط لباس) دچار خارش و سوزش شدید میگردد. این حالت بیشتر در آب و هوای گرم و مرطوب و در افراد خردسال، دارای فعالیت شدید، بیماران بستری و تب دار مشاهده میگردد. این عارضه معمولا پس از چند روز بخودی خود بر طرف میگردد. هنگامی که تعریق بدن افزایش می یابد عرق به سلولهای سطح پوست آسیب وارد ساخته و یک سد در مقابل خروج عرق ایجاد میکند. بنابراین عرق در زیر پوست به دام افتاده و تجمع می یابد. در این حالت برآمدگیهای ریزی روی پوست ایجاد میگردد. هنگامی که این برآمدگیهای جوش مانند ریز میترکند محتویات عرق تخلیه گشته و فرد احساس سوزش میکند.

درمان:
هیچگاه از مواد کاهش دهنده تعریق و یا پودر بچه استفاده نکنید این عمل تنها علایم را تشدید میکند. تنها از لوسیون کالامین (CALAMIN) و یا کرم هیدروکورتیزون (HYDROCORTISON 1%) استفاده کنید.

اقدامات پیشگیرانه :
1، در تابستان و هوای گرم لباسهای سبک، گشاد و با رنگ روشن به تن کنید.
2، در طول روز آب کافی بنوشید. 8 لیوان آب.
3، در حین هر نوع فعالیت بدنی در فواصل زمانی معین به استراحت بپردازید.
4، خود را در برابر گرمای آفتاب با به سر گذاشتن کلاه و یا استفاده از چتر محافظت کنید.
5، فعالیتهای شدید خارج از منزل را در ساعاتی که هوا خنک تر میباشد یعنی پیش از 10 صبح و یا پس از 6 بعد از ظهر برنامه ریزی کنید.
 

.:: چاقی در زنان و خطر ابتلا به سرطان! ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برای دومین بار طی 10 روز یک مطالعه علمی نسبت به وجود ارتباطی میان چاقی و بیماری سرطان هشدار داده است.

اضافه وزن :
محققان می گویند داشتن اضافه وزن می تواند خطر سرطان را بالا ببرد.
براساس مطالعه تازه هر ساله حدود شش هزار زن میانسال یا مسن تر در بریتانیا به خاطر چاقی مفرط یا داشتن اضافه وزن به سرطان مبتلا می شوند.
این مطالعه که با بررسی 45 هزار مورد سرطان در یک میلیون زن طی دوره ای هفت ساله انجام شد، می گوید که حدود پنج درصد از کل موارد سرطان به چاقی مربوط می شود.
این مطالعه که نتیجه آن در نشریه "بریتیش مدیکال ژورنال" چاپ شده است، چربی زائد بدن را عامل 50 درصد موارد سرطان رحم و نوعی سرطان مری می داند.
هفته گذشته یک مطالعه بین المللی به ارتباط میان سرطان و چاقی اشاره کرده بود.

تاثیر بزرگتر :
صندوق جهانی تحقیقات سرطان اخطار داد که داشتن اضافه وزن خطر سرطان را به طور محسوسی افزایش می دهد.
ارقام حاکی از آن است که حدود 23 درصد کل زنان در انگلستان چاقی مفرط و 34 درصد اضافه وزن دارند.
مطالعه تازه تعداد موارد سرطان در میان 2/1 میلیون زن بریتانیایی 50 تا 64 ساله را طی دوره ای هفت ساله بررسی کرد.
در این دوره بیش از 45 هزار مورد سرطان و 17 هزار مورد مرگ ناشی از سرطان ثبت شد.
دکتر گیلیان ریوز، از دانشگاه آکسفورد، گفت: ما تخمین می زنیم که اضافه وزن داشتن یا چاقی مفرط عامل بروز حدود 6 هزار از مجموع سالانه 120 هزار مورد تازه سرطان در میان زنان میانسال و مسن تر در بریتانیاست.
تحقیقات ما همچنین نشان می دهد که داشتن اضافه وزن تاثیر بسیار بزرگتری بر خطر برخی سرطان ها از سایر سرطان ها دارد.
از 6 هزار مورد سرطان اضافی که هر ساله در اثر اضافه وزن یا چاقی مفرط روی می دهد، دو سوم آنها به سرطان های رحم یا سینه مربوط می شود.

تفاوت سنی :
این تحقیقات دریافت که ارتباط میان وزن و خطر سرطان به مقطعی از زندگی که زن در آن است بستگی دارد.
برای مثال، اضافه وزن داشتن خطر سرطان سینه را تنها پس از یائسگی افزایش می دهد و خطر سرطان روده را تنها پیش از یائسگی.
سارا هیوم از مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا گفت: درحالی که اکثر مردم داشتن اضافه وزن را یک خطر عمومی برای سلامتی می دانند، اما آنها هیچ ارتباط مشخصی میان اضافه وزن و خطر سرطان قائل نیستند.
دکتر ایان کمپبل مدیر پزشکی موسسه خیریه نگرانی وزن گفت: زمانی تصور می شد که کار زیادی نیست که فرد بتواند برای جلوگیری از سرطان بکند، اما اکنون روشن است که سبک زندگی به شدت بر خطر کلی سرطان تاثیر می گذارد.
پیام روشن است : امروز روی یک سبک زندگی سالم تر سرمایه گزاری کنید و فردا می توانید فواید آن را در قالب کاهش خطر بیماری و زندگی طولانی تر درو کنید.
 

.:: روشهای نادرست در نگهداری موی سر ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

موی سر شما بنا به دلایل متعددی میتواند کدر، کم پشت و شکننده شده و دچار ریزش شود. تعدادی از این دلایل ارثی هستند و گاهی استفاده از یک محصول نامناسب و تغذیه نادرست موجب این مشکلات و موارد نظیر آن میشوند. اما ما گاهی بدون توجه یا بر اثر اطلاعات نادرست، با موی خود طوری رفتار میکنیم که بیش از پیش آسیب میبیند.
شانه کردن موی خیس از ریشه تا نوک مو اشتباه است.

1. شامپو کردن روزانه
بهترین حالت و شرایط مو در زمانی است که چربیهای طبیعی پوست سر بتوانند به نوک موها برسند. به همین دلیل بسیاری از متخصصین مو توصیه میکنند که موها را یک روز در میان یا حتی دو روز در میان شامپو کنید.

2. موهای بلند خود را همواره در یک نقطه خاص جمع میکنید.
افرادی که عادت دارند موی بلند خود را با یک کش به صورت "دم اسبی" در پشت سر جمع کنند، مراقب باشند. تارهای مو در کشهای موی سر-از هر جنس و اندازه- گیر کرده و شکسته یا کنده میشوند. بنابراین برای جلوگیری از خالی شدن بخشهای خاصی از مو، هر بار محل جمع کردن موها راکمی بالاتر و در مرتبه بعد، کمی پایینتر بیاورید. استفاده از کشهای ضخیم حوله ای یا پارچه ای، در کاهش این حالت بسیار موثر است.

3. شانه کردن موی خیس از ریشه تا نوک مو
شانه کردن موهای خیس از کشیدن برس بر آنها بهتر است، اما کشیدن مو از پوست سر تا نوک و به زور باز کردن گره های آن، موجب کنده شدن نوک موها، شکسهگی ساقه مو و ضعف ریشه میشود. اگر موهایتان بیش از حد در هم گره میخورد، مقدار کمی نرم کننده تنها به نوک موها بزنید، آب اضافه مو را گرفته و ابتدا از نیمه مو تا نوک آنرا در دسته های چک شانه کنید تا گره ها باز شوند تا بتوانید از ریشه تا نوک را به راحتی شانه کنید.

4. براق کردن موها با برس کشیدن فراوان
در دستورات قدیمی زیبایی، برای براق شدن مو چنین روشی توصیه شده بود "موها را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت و هر دسته را از 15 تا 20 مرتبه برس بکشید" . اما برای حرکت دادن چربی طبیعی مو از ریشه به نوک آن، تنها چند مرتبه معدود برس کشیدن به مو کافی است و بیشتر از آن تنها میتواند به شکسته شدن مو منتهی شود.

5. سشوار کشیدن به مویی که هنوز کاملا خیس است
این کار نه تنها مدل دادن به مو را بسیار مشکل میکند، بلکه به مقدار بسیار زیاد موجب آسیبهای ناشی از حرارت میشود. سشوار باید برای خشک کردن و مدل دادن به موهای نمدار-نه خیس- به کار رود و حداکثر مدت آن باید 20 دقیقه باشد. قبل از حرارت دادن به مو، گیسوی خود را به مدت 5 دقیقه در حوله بپیچید و سپس بگذارید 5 دقیقه دیگر در هوای آزاد خشک شود.
6. نادیده گرفتن پوست سر
برای داشتن موهایی سلامت، پوست سر نیز باید تغذیه شود. ماساژ دادن کف سر با نوک انگشتان به افزایش جریان خون در آن کمک میکند. برای مراقبت بیشتر میتوانید هر از گاهی از مواد مغذی و ماسکهای مخصوص پوست سر استفاده کنید.

7. استفاده از برس نامناسب
برس نامناسب، به خصوص انواع برسهای گرد، تنها موجب از بین رفتن آرایش موی شما شده و حتی ممکن است در میان موها گیر بیافتد. به طور کلی، هر چه موهای شما بلندتر باشد، برس –به خصوص برس گرد- باید قطر بیشتری داشته باشد. اگر میخواهید موهایتان پف کرده و پر حجم به نظر برسند، از برسهای گرد و اگر میخواهید آنها را صاف و نرم آرایش دهید از برسهایی به شکل راکت استفاده کنید.

8. عدم استفاده از اسپری مو
اسپری مو شهرت چندان خوبی ندارد، اما این اسپریها حاوی مواد پلیمری هستند که رطوبت را از مو دور نگه میدارد. بر خلاف باور عمومی، این پلیمر آسیبی به مو نمیرساند و درواقع آنچه بر روی مو میماند و خشک میشود همین مواد پلیمری هستند نه الکل. الکل موجود در این اسپریها، قبل از اینکه مواد به مو برسند، تبخیر میشود. نکته مهم این است که اسپری تنها در حد لازم مصرف شود و به طور مداوم روی مو قرار نگیرد.

9. درمان نکردن شوره سر
اگر موی شما دچار شوره است، نباید آن را به طور موقت با مواد روغنی و پمادهای آرایشی مخفی نمایید، بلکه باید آنرا به طور کامل درمان کنید. شوره سر در واقع نوعی بیماری جلدی است و ارتباطی با خشکی سر ندارد. برای درمان آن هم باید از شامپوهای حاوی اسید سالیسیلک، روی یا سولفید سلنیوم استفاده کنید.
 

.:: چگونه می توانم قد بلندی داشته باشم؟ ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خلاصه : این سؤالی است که برای بسیاری از نوجوانان مطرح است.
متن کل خبر : به عقیده ی بیشتر افراد ، قد بلند مشخصه ی بسیار خوبی است و پسران ما عموماً آرزو دارند بلندتر و درشت اندام تر باشند. اما بلند قد شدن به عوامل متعددی بستگی دارد. سایز بدن افراد نتیجه ای از تداخل عوامل داخلی و محیطی در طول دوران رشد است. عوامل داخلی تعیین کننده قد ، فاکتورهای ژنتیکی است که فرد از والدینش دریافت می کند و قابل تغییر نیست ، عوامل محیطی تاثیر گذار نیز عبارتند از : تغذیه ، آب و هوا ، اقلیم و بیماریها و .... مثلاً شواهد موجود نشان می دهد نزدیکی یا دوری به خط استوا در اندازه بدن افراد موثر است .
اگر چه نمی توان عوامل محیطی و ژنتیکی را به راحتی جدا کرد ولی با بررسی ملل مختلف ، نژادها و سرزمینهای گوناگون این نتیجه به دست می آید که عوامل محیطی بسیار مهم اند . ضمنا افراد نیز می توانند رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنند تارشدی آرام و طولانی تر داشته باشند.
طی تحقیقاتی مشخص شده که انسان کنونی از انسان اولیه بسیار بلند قامت تر است ؛ این نتیجه که با مقایسه ستون مهره ها در سنگواره های به دست آمده حاصل شده است . از لحاظ فیزیولوژیک ، یک مادر بلند قد ، نوزادی با وزن گیری بهتر خواهد داشت زیرا فضای لگن مادر بیشتر است و جنین رشد بهتری در رحم دارد .
بلند قد بودن مردان یکی از معیارهای خانم ها برای انتخاب همسر است ، مرد بلند قد ، قوی تر به نظر می رسد.
در میان مواد مغذی مورد نیاز برای رشد قدی ، مصرف به اندازه پروتئین ها و املاح از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

بیشتر رشد قدی با افزایش طول استخوانهای دراز بدن صورت می گیرد بدین ترتیب که در سنین کودکی در انتهای استخوانهای دراز بدن مثل استخوان ران و ساق پا ، منطقه ای بنام اپی فیز موجود است که هنوز استخوانی نشده و از جنس غضروف است. این بخش مولد با تکثیر سلولی موجب افزایش قد استخوانها می شود و در انتهای سنین بلوغ ، این بخش استخوانی شده و در این مرحله رشد قدی فرد متوقف می شود ، لذا قد فرد بلندتر نخواهد شد.
در بدن ، هورمونی به نام هورمون رشد موجود است که در سنین کودکی و نوجوانی تکثیر سلولی ، در این مناطق غضروفی را تحریک و موجب افزایش استخوان سازی می شود. استخوان سازی تا پایان سنین بلوغ ، ادامه دارد یعنی تا اوایل 20 سالگی هنوز امکان افزایش قد وجود دارد.
یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد قدی تغذیه است . ژاپنی ها توانسته اند با تغذیه سالم ، متوسط قد جوانانشان را افزایش دهند. در میان مواد مغذی مصرف به اندازه ی پروتئین ها و املاح بسیار اهمیت دارد. یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند. بهتر است پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد مثل گوشت گوسفند و گاو ، مرغ و ماهی ، تخم مرغ و شیر. در میان املاحی که برای رشد قدی لازم اند کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، روی و فلوئور از اهمیت ویژه برخوردار هستند. منابع کلسیم: لبنیات مثل شیر ، ماست ، پنیر خامه و بستنی است . فسفر و منیزیم در گوشت و دیگر منابع پروتئین و حبوبات فراوان است. فلوئور نیز در آب موجود است و آب مصرفی بایستی محتوی ppm 1 فلوئور باشد.
تحقیقات اخیر ، اذعان می دارد که مصرف " روی " به مقدار کافی موجب رشد قدی مناسب خواهد شد ، در خاورمیانه و خصوصاً ایران مصرف کم روی موجب کوتاه قدی و قدرت جنسی پایین مردان جوان می شود. به علاوه با کمبود روی سطح توانایی های مغزی و ایمنی بدن پائین آمده و ابتلا به بیماریهای مسری زیاد تر رخ می دهد.
توصیه متخصصان تغذیه برای نوجوانان ، مصرف روزانه 150 گرم گوشت ، نصف تا 1 لیوان حبوبات پخته ، 2 تا 3 لیوان شیر و لبنیات دیگر به همراه سبزیجات فراوان است.
نوجوانانی که در سنین رشد هستند و افزایش قد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل ویتامینها و املاح ، طبق دستور و مصرف هفتگی آهن ، رشد قدی شان را بهبود بخشند. پس توصیه می شد کسانی که می خواهند قد بلند تری داشته باشند هفته ای یکبار جگر و دو بار غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد ، بادام ، بادام زمینی و گردو بخورند .
غذاهای دریایی مثل ماهی ، میگو ، جگر و دانه های روغنی حاوی املاح زیادی هستند و فوائد بسیاری برای نوجوانان دارند.
پس توصیه می شود کسانی که می خواهند قد بلندتری داشته باشند هفته ای 1 مرتبه جگر و 2 مرتبه غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد بادام و بادام زمینی و گردو بخورند .
یک نکته بسیارمهم در افزایش قد ، انجام فعالیت های ورزشی است . هر چه تحرک ما بیشتر باشد گردش املاح استخوانی بیشتر خواهد بود و این مساله به رشد قدی کمک خواهد کرد. ورزشهایی مثل بسکتبال ، والیبال ، شنا ، بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفید اند.
در دهه ی اخیر با انجام عملی بر روی افراد کوتاه قد ، به طور مصنوعی طول استخوانهای درازشان را افزایش می دهند ، بدین ترتیب که استخوانهای پا را شکسته و محل شکستگی را به پوششی از جنس استیل متصل می کنند .
در نهایت بهتر است با تامین رژیم غذایی مناسب و با تشویق آنها به فعالیت بیشتر زمینه رشد قدی نوجوانان را فراهم سازیم.
 

.:: رهایی از سوزش پوست بعد از اصلاح صورت ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

طبق شایعات و افسانه ها، بیشتر افکار و نظریات بدیع و جدید انیشتین در هنگام اصلاح صورت به مخیله اش خطور می کرد. اما برای اغلب مردان این تشریفات صبحگاهی به ندرت تسکین دهنده و تامل برانگیز است و برعکس تلاشی دردناک برای زدودن موهای صورت است . که نهایتا موجب خراشیدن و زخمی شدن پوست و احساس سوزش می گردد.لذا در ادامه مطلب چند راه حل خانگی برای پایان دادن به اجرای عذاب آور اصلاح در مقابل آینه ارائه می گردد.

1- آمادگی لازم را کسب کنید: داشتن آمادگی صحیح کلید موفقیت و پایان خوش اصلاح صورت است. به همین منظور قبل از هر کار صورت خود را مرطوب و نمناک کنید(حتی قبل از استفاده از صابون و یا کف ریش) .برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید پارچه های نم دار و گر م را روی پوست صورت قرار دهید و به مقدار بسیار کم آب گرم به صورت خود بپاشید.
2- خطوط رویش مو را دنبال کنید: یعنی در زمان اصلاح کردن دستگاه ریش تراش را در جهت رویش موی صورت که اغلب در جهت پایین است بکشید. و برای زدودن موهای گردن دستگاه را در جهت بالا بگیرید.
3- در حمام اصلاح کنید: بهترین محل برای اصلاح صورت حمام است. به خاطر اینکه هوای گرم و مرطوب داخل حمام پوست صورت شما را نرم ومرطوب می نماید . به همین منظور اصلاح صورت بلافاصله بعد از استحمام و داخل حمام حس خوبی را برای پوست صورت شما به ارمغان می آورد.
4- صورت خود را از ته نتراشید: هر چه قدر در تراشیدن و اصلاح صورت حساسیت به خرج دهید و بخواهید موی صورت را از ته بتراشید درد و سوزش بیشتری را تجربه خواهید کرد
5- از دستگاه های ریش تراش سه تیغه و یا دو تیغه استفاده نکیند: از نظر متخصصان پوست استفاده از دستگاه های ریش تراش دو تیغه و یا سه تیغه بیشتر از اینکه برای پوست صورت مفید باشد دردناک و آسیب رسان است. زیرا بعد از اینکه اولین تیغ سلولهای پوستی اطراف رستنگاه مو را می زداید تیغه دوم باعث خراش پوست و بریدن برآمادگی های پوست می گردد. لذا بهتر است که از دستگاه های یک تیغه استفاده شود.
6- تنها کف ریش کفایت نمی کند: بعضی از مردان بر این اعتقادند که استفاده ا زکف ریش به تنهایی پوست صورت را مرطوب و نرم و آماده اصلاح می کند. در صورتی که چنین نیست بلکه لازم است که قبل از استفاده از کف ریش از مرطوب کننده ها ی پوست صورت یا حتی از آب ولرم استفاده نمایید.
7- از تیغ تیز و یک با رمصرف استفاده کنید: تیغ های کند باعث خراش پوست می شود لذا بهتر است از تیغ ها تنها یک با راستفاده نمایید. بخصوص موهای زبر و خشن تیغ را بعد از یکبار مصرف کند خواهد کرد. لذا بهتر است بیش از یکبار از تیغ استفاده نکنید.
8- از دستگاه های ریش تراش برقی استفاده کنید: این دستگاه ها برخلاف مدل های دستی با دوتیغ یا بیشتر صورت را از ته نمی تراشد و آسیب کمتری به پوست می رساند و لذا بعد از استفاده سوزش و آسیب کمتری را تجربه خواهید کرد.
9- از افتر شیو با کیفیت استفاده کنید: الکل ماده ترکیبی اصلی در افتر شیو های ارزان قیمت است. به همین خاطر بعد از پاشیدن آن روی صورت سوزش عذاب آوری را تجربه خواهید کرد. یک افتر شیو با کیفیت باید باعث طراوت پوست و پاک کردن آن از باکتری ها شود. و حتی پوست را بعد از تراشیدن التیام بخشد. لذا در هنگام خرید افترشیو ، بر روی برچسب خرید آن نگاه کنید تا از وجود تسکین دهنده های طبیعی مثل گیاه آلوئه ورا و غیره مطمئن شوید
10- از ضد آفتاب استفاده کنید: یکی دیگر از راه حل های خانگی حذف افترشیو و استفاده از ضد آفتاب است. این لوسیون مانع ابتلا به سرطان پوست می گردد و باعث می شود که پوست جوانتر به نظر رسد.
11- از داروهای تسکین دهنده استفاده کنید: اگر بعد از اصلاح دچا ر سوزش پوست می شوید بهتر از لوسیون های غیر تجویزی هیدروکورتیزون به عنوان افترشیو استفاده کنید. این لوسیون پوست شما را سریع تر التیام می بخشد.
12- در فاصله زمانی کم اصلاح نکنید: بهتر است زمان اصلاح صورت خود را به آخر هفته موکول کنید در این فاصله زمانی ضمن رویش مجدد موهای صورت فرصتی برای التیام و بهبود التهاب پوست فراهم می شود. و در زمان اصلاح بر تراشیدن مو از ته اصرار نورزید. زیرا سوزش و تحریک پوست مجددا عود خواهد کرد.
13- از داروهای قابض یا خون بند استفاده کنید: این دارو را در خانه و در دسترس خود قرار دهید که در صورت بریدن پوست بلافاصله از آن استفاده کنید. این دارو به دو صورت قلمی و پودر وجود دارد. که اگر در زمان استفاده مکررا آن را روی خراش قرا ردهید از خونریزی جلوگیری می کند . زاج موجود در این دارو باعث قطع خون ریزی میشود . سپس صورت خود را شست و شو دهید.
 

.:: خجالت نکشید ! خطرناک است ! ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تحقیقات پزشکی در آمریکا نشان می دهد افراد خجالتی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم نتایج این تحقیقات که طی سی سال انجام شده است نشان می دهد افرادی که بیش از حد خجالتی هستند پنجاه درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند زیرا این افراد یا به سبب خجالتی بودن خود تحت فشارهای روانی قرار دارند یا اینکه برخی از بخش های شخصیتی آنها با یکی از مراکز مغزی مسئول مراقبت از کار قلب در ارتباط است.
بر اساس این تحقیقات افرادی که بیش از حد به آینده و جزئیات امور فکر نمی کنند وضع بهتری دارند و بیماری های قلبی کمتر آنها را تهدید می کند.
 

.:: با لیمو خوشبو شوید ::.

حتما برایتان اتفاق افتاده است که بوی نم یا ماندگی در خانه پراکنده شده باشد. در این صورت بهترین کار این است که بوی خانه را تغییر بدهید.
یک ظرف نسوز را تا نیمه آب کنید و یک لیموترش را با پوست در آن رنده کنید، سپس این ظرف را روی حرارت متوسط بگذارید تا بجوشد. عطر لیمو، فضای خانه را پر خواهد کرد.
برای این کار می توانید از نارنج هم استفاده کنید. اگر اسانس خوراکی یا غیرخوراکی دارید، چند قطره از آن را در نعلبکی پیرکس زیر و روی ظرفی قرار دهید تا بتوانید زیر آن یک شمع گرد کوچک روشن کنید، پس از چند لحظه با گرم شدن اسانس، عطر آن همه جا را پرمی کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برای برطرف کردن بوی غذای سوخته هم می توانید پوست لیموترش را بسوزانید تا اتاق ها خوشبو شوند. می توانید همیشه مقداری پوست لیموترش در فریزر نگهداری کنید.
برخی مواقع هم ممکن است شما غذای سیردار خورده باشید. برای آنکه این بوی بد را از ذهن خود برانید، چند قطره آب اکسیژنه را در یک لیوان بریزید و آن را یکی، دو بار قرقره کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد