حجم مطلب زیاد است در یک پست
پس صبور باشید تا تمامی عکسها باز شوند
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1600x1067. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 965x600. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1056x576. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1200x800. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1280x960. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x387. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x437. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x618. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x536. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x536. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x523. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x601. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x332. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x665. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x578. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x536. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x523. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x523. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 900x665. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 956x682. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 768x512. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 893x639. |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 697x640. |
این ندایست از موتور 427 تمام الومینیومی در دنیای ماسل کارها.
نام:Camaro R/S zl1 1969
نام موتور: ZL1 427 شکل گرفته از روی موتور های عادی 427 شورلت
الیاژ بلوک و سر سیلندر:آلومینیوم
سرسیلندر موتور l72 ادغام شده با بلوک 427 عادی و در کل الیاژ از چدن تغییر یافته به الومینیوم.
کاربراتور: چهار دهنه مخصوص با مارک HOLLEY
ضریب کمپرس موتور: 12 به 1
گیرباکس : M-22 چهار دنده دستی.
حد اکثر دور مجاز :6750 دور در دقیقه
وزن:1500 kg
تعداد تولید شده کامارو با این موتور : 69 عدد که در ان سال دو عدد کوروت نیز با این موتور خط تولید را ترک کرد.
وحال میرسیم به توانایی های نا محدود این هیولا:
حد اکثر نیروی تولیدی بر حسب اسب بخار: 430 در دور 5200 rpm
حد اکثر گشتاور به رغم اعجاب انگیز 597 نیوتون متر در دور 4400 rpm
بهترین شتاب صفر تا 96 بدست امده: حدود 4.5 ثانیه
بهترین شتاب صفر تا 205 کیلومتر بدست امده : 10.48 ثانیه
قابل ذکر است که طبق گفته سایت رکورد ها بهتر و بهتر شد ولی هیچگاه حداقل ترین رکورد به دلیل کنترل
دشوار اتومبیل در مواقع شتاب گیری بدست نیامد.
![]()
![]()
دوج چلنجر 1970
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x563.
اتومبیلی که در تصویر مشاهده می کنید یک دوج چلنجر 1970 هستش که توسط گرگ داکاتو (Greg Ducato) مورد تیونینگ و تقویت قرار گرفته.
گرگ که از سال 1982 مدیریت یک مجموعه بازسازی سیستم های انتقال قدرت رو به عهده داشته میگه: همیشه به چلنجر علاقه داشتم ولی هیچ وقت تو فکر جمع کردن یکیشون نبودم. تا اینکه پسرش که از حیث علاقه شباهت زیادی به پدرش داره به فکر خریدن یه E-Body (باراکودا و چلنجر) موپار می افته و از پدرش می خواد که یکی براش بخره. اون هم به شرط اینکه یه چیز ترتمیز و دست نخورده با قیمت زیر 5000 دلار باشه موافقت می کنه.
البته فکر نمیکرده که پسرش بتونه همچین چیزی پیدا کنه ولی یه روز به خودش میاد و میبینه یه چلنجر 1970 شش سیلندر 3 دنده دستی با پلاک کلرادو رو داره به سمت خونه اش بکسل می کنه!
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x563.
عده ی زیادی تا اسم کلرادو میاد یاد یه منطقه ی با برف و بوران زیاد می افتن و بالطبع انتظار دارن بدنه ماشینای قدیمی اون منطقه همیشه زنگ زده و پوسیده باشن.
خوشبختانه چلنجر مورد بحث از این قاعده مستثناست چرا که قسمت زیادی از عمرش رو در یه جای خشک از ایالت سپری کرده بوده و هیچ گونه اثر پوسیدگی و آب خوردگی در اتاق مشاهده نمی شد.
به جز یه زنگ زدگی جزئی بین چراغهای عقب. نقشه اولیه این بود که کارها رو ساده نگه دارن. ولی مثل خیلی از پروژه ها، همه چیز در پایان تغییر کرد.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x563.
هدف اولیه این بوده که ماشین با کمترین هزینه ی ممکن راه بیافته و بعد از اون برن سراغ کارهای دیگه. پسر گرگ ماشین رو به گاراژ می بره و شروع می کنه به لخت کردن اتاق و گرگ هم از کسی که مشغول تبدیل چلنجرش به نمونه مشابه HEMI بوده، یه انجین 340 موپار و یه گیربکس 4 سرعته دستی می خره.
گرگ می خواسته موتور گیربکس رو راه بندازه و با یه رنگ ساده کارو تموم کنه ولی ماشین تا چند سالی تو مغازه های صافکاری نقاشی گیر می کنه! ماشین به مدت 6 ماه تو گاراژ اولی می خوابه و هیچ کاری روش صورت نمی گیره.
تو گاراژ بعدی، بدنه سندبلاست میشه و باز هم 8 ماه به خواب میره. گرگ هم خسته میشه و برای مدتی سراغ پروژه های دیگه میره ولی بعد از گذشت دو سال و تلف کردن چند هزار دلار سراغ ماشین میره و اونو به گاراژ South Coast Rides در روزنبرگ تگزاس می بره. جایی که فقط کارهای تاپ و درجه یک انجام میشه. گ
رگ با خودش فکر می کنه که اگه قراره کلی پول خرج کنه پس چه بهتر که یه کار اساسی و توپ انجام بده به خاطر همین ماهیت کلی پروژه عوض میشه و دوج چلنجر مورد بحث تبدیل به چیزی میشه که در تصاویر مشاهده می کنین.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x1000.
کار بر روی ماشین شروع میشه و گرگ برای اطمینان هرچه بیشتر از استحکام اتاق تمامی اتصالات و درزهای شاسی رو جوشکاری می کنه.
رام عرضی و قطعه ی K Member جلوبندی به وسیله ی یک صفحه تقویتی مورد استفاده در مدلهای HEMI تقویت میشه.از یک نوع بست تقویتی ویژه هم بین قسمت داخلی گلگیرها و فایروال، داخل حفره ی قرارگیری چرخ عقب، فضای صندلی عقب و محل نصب رادیاتور استفاده میشه.
هدف گرگ این بوده که ماشین کاملا خشک و مستحکم باشه و احساس یه ماشین فول شاسی رو ایجاد کنه.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x563.
قدم بعدی در راه تکمیل سیستم تعلیق، استفاده از کیت ساسپنشن RideTech هستش که شامل بازوهای کنترلی لوله ای، فنرهای بادی و کمک فنرهای قابل تنظیم هستش که باعث کاهش بادی رول میشن.
در قسمت عقب هم از سیستم تعلیق قابل تنظیم با اتصال چهارنقطه ای استفاده شده که اکسل 83.4 اینچی ساخت کرایسلر رو به گردش در میاره.
یک ست رینگهای 18 اینچی BOZE با روکشی از تایرهای میشلن در نظر گرفته شده و دیسکهای ترمز Baer در 4 چرخ تقریبا هر جنبنده ای در روی زمین رو متوقف می کنه! سیستم تعلیق چهار نقطه ای RideTech در عقب عملکرد فوق العاده ای نسبت به مدل فابریک داره و چسبندگی خرچنگ وار ماشین به زمین گرگ رو شگفت زده کرده.
البته اون هنوز داره حالتهای تنظیم مختلف رو امتحان می کنه تا بهترین ست آپ رو به دست بیاره.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x563.
می رسیم به بخش موتوری. جایی که هیولای بلوک کوچک 340 با Bore و Stroke خوردن حجمش به 416 اینچ مکعب رسیده. این موتور توسط گاراژ Hughes Engines در ایلینویز جمع شده.
میل لنگ 4 اینچی High Performance ساخت موپار، شاتونهای ساخت Scat، پیستونهای فورج کاری شده ی Keith Black با ضریب تراکم 9.3 به 1، سرسیلندرهای RPM ساخت ادل بروک، منیفولد ورودی Victor و در نهایت کاربراتور هالی با دبی 830 CFM ساخت Sean Murphy Induction جزو لوازمی هستن که استفاده شده.
تایپیت هیدرولیکی 242/246 با خیز 0.05 اینچ برای حرکت دادن سوپاپ ها نصب شده و گازهای خروجی هم راهشون از هدرز High Performance لوله بلند TTI میگذره و به اگزوز 2.5 اینچی دوبل DynoMax ختم میشه. در تست داینو، قدرت موتور به 555 اسب بخار و گشتاور اون به رقم فوق العاده ی 552 پاوندفوت رسیده.
شاید استفاده از تایپیت تخت به جای تایپیت غلطکی کمی اشتباه به نظر میاد و شاید باعث از دست دادن چند اسب بخار بشه ولی تایپیت های سبکتر تخت باعث دور گرفتن بهتر و سریعتر موتور میشه.
نتیجه هم عالی بوده؛ ماشین به راحتی دور میگیره و گشتاور بالاش جای هیچ حرفی رو نمیذاره گرگ طی مسیر 400 متر رو در حدود 11 ثانیه تخمین میزنه.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x563.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x1000.
در بحث انتقال قدرت گرگ سعی داشته از یه چیز متعارف مثه گیربکسهای 4L60E GM استفاده کنه. اون میگه جعبه دنده های حرفه ای و اوردرایو دار موپار بیش از حد بزرگ بودن و برای نصب نیازمند یه سری تغییرات تو کف اتاق بودن.
از طرف دیگه 4L60E یه گیربکس کوچکتر، سبک تر و با ضریب دنده های بهتر هستش به علاوه با وجود سیستم Compushift trans controller (سیستم کنترل الکترونیکی تعویض دنده) به راحتی میشه زمانهای تعویض دنده رو تغییر داد. نصب گیربکس هم به راحتی انجام شده و تنها نیازمند یک صفحه آداپتور برای هوزینگ گیربکس، فلکس پلیت (قطعه ای که به جای فلایویل در گیربکسهای اتومات میشینه) و رام عرضی بوده.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x563.
هزینه ی نهایی این پروژه هم 60000 دلار بوده و در نهایت چلنجری که در تصاویر می بینید متولد شده.
متن بازگردانده شده از خوده بروشوره این کارخونه است
تمام ساخته های کارخونه پونتیاک در سال۱۹۷۲
گرند پریکس
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x637. ![]()
مدل 1972 به همان اندازه که اثر انگشتانه شما مختص شماست ،مختص گرند
پریکس است با یک جلو پنجره ی جدید که یادآور دوران طلایی اتومبیل هاست
و کاپوت کشیده ی ای که به نظر می رسد تا ایالت بعدی ادامه خواهد داشت .
اگر اتومبیلی قرارباشد تنها از ناحیه کاپوت به بزرگی اش افزوده شود آن اتومبیل بدونه
شک گرندپریکس است،یک کوپه تشریفاتی و اسپورت از خانواده پونتیاک .
البته ما تنها کسانی هستیم که مطرح می کنیم ظاهر به تنهایی کافی نیست .
اتومبیلی در قدر و مقام گرند پریکس باید عملکرد خوبی هم داشته باشد.
گرند پریکس یک موتور400 (در واحد گراس) 8 سیلندردارد،مگر اینکه شما دوست داشته باشید اتومبیل خود را با موتور 455 (در واحد گراس) 8 سیلندر سفارش دهید .
این اتومبیل همچنین دارای گیربکس اتوماتیک می باشد البته باید یادآور شوم که نه به عنوان یک وسیله ی جانبی بلکه صد در صد روی تمامی انواع این اتومبیل سوار است.
مدل استاندارد این ماشین دیسک های ترمز جلو بسیار قوی وقدرت مانور فرمان بسیار گسترده ای دارد، که باعث شده حفظ تعادل دراین اتومبیل دقیقأ همانی باشد که مد نظر شماست،سریع و پاسخگو در عین حال نرم و قابل اطمینان .
البته منظورمان این نیست که تنها قدرت فنی برای یک اتومبیل کافیست.
گرند پریکس از لحاظ زیبایی و راحتی بسیار فراتر از آن چیزیست که باید باشد.
ادوات داخلی این اتومبیل امسال فرمانروای مطلق درون مرزها بود.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x637. ![]()
شما می توانید صندلی ها را خودتان انتخاب کنید: صندلی های یک نفره با کنسول وسط
یا صندلی های جلویی یک تکه و بزرگ که به راحتی می شود روی آن لم داد با یک جایگاه برای قرار دادن بازو.
انتخاب جنس روکش صندلی ها نیز با شماست.
دو نوع پارچه برای انتخاب در دسترس شماست.
خطوط برجسته که از جنس پلاستیک محکم و انعطاف پذیر به شکل عمودی روی صندلی دوخته شده اند
که مانند چرم طبیعی شما را یاد زین اسب می اندازد.
یا گونه جدید پلاستیک محکم و انعطاف پذیر که دارای روزنه می باشد که این روزنه ها برای نفس کشیدن صندلی طراحی شده است در نتیجه شما در تابستان در جای خنک خواهید نشست و در زمستان در جای گرم.
جلوداشبورد بزرگ و پر از ادوات این اتومبیل به نظر می رسد که از یک هواپیمای شخصی گرفته شده است.
تمامی وسایل کنترل واندازه گیری های این اتومبیل کاملا در دسترس شماست و ظاهرتمامی این وسیله ها به شکل چوب ساج طراحی شده اند.
![]()
باورش بسیار مشکل است اما گرند پریکس با ابهت تری نیز وجود دارد که گرند پریکس SJ نام دارد که با موتور 455(در واحد گراس) 8سیلندر اسپورت شده است.
![]()
اتاق این اتومبیل از پارچه راه راهی با ذوق و سلیقه ی بسیار طراحی شده است،باطری آن اتمی می باشدو دارای موتور بنزینی درون سوز می باشد.
به نظر ما ظاهر، کارآمدی و راحتی هر یک به تنهایی بوجود آورنده ی گرند پریکس 72 نیست، بلکه مجموع تمامی اینها سازنده ی این اتومبیل کامل است البته کیفیت فوق العاده این اتومبیل، که به راحتی کیفیت های پیش پا افتاده را پشت سر می گذارد را نباید فراموش کرد.
نامش امروز است ، نامش جاذبه است ، نامش گرند پریکس است.
گرند ویل
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x564.
اتومبیل لوکس در یک جمله یعنی گرند ویل ،این اتومبیل نرم ترین ،بی صداترین، پرغرورترین و همه چیز تکمیل ترین پونتیاک در سال 72 می باشد و سازندگان آن برای تشریفاتی تر شدنش حمایت های جدیدی را نیز به عمل آورده اند.
سیستم جدید سپرهای جلوتمامی مدل های پونتیاک در این سال بسیار خاص و ویژه می باشد.
ما دو گل سپر که با ماده لاستیکی قوی پر شده اند را بین سپر و بدنه قرار داده ایم، این ماده برای جذب انرژی فشرده می شود مثلا هنگام تصادف بیش تر ضربه را به خود می گیرد و سپس به حالت اولیه اش باز می گردد ،همچنین پهنای این سپر با یک نوار عریض پلاستیکی برای حفاظت آن در مقابل تصادفات پوشانده شده است.
سقف این اتومبیل از نظر مهدنسی بسیار قابل توجه است،با کمی عقب رفتن و بیشتر شدن بلندی شیشه جلو،به شما اجازه می دهد برای بهتردیدن و روشنایی از ستون های باریک جلویی استفاده کنید و همچنین باعث به وجود آمدن یک اتاق بسیار جاداروعریض می شود.
جا پائی صندلی عقب در این اتومبیل کوپه با سقف بزرگ به اندازه ی دیگر اتومبیل های چهار در است .
طراحان پونتیاک دقیقا می دانستند که با این فضای بزرگ چه کنند.
آنها صدها طرح پارچه را به دقت جستجو کردند تا آن نوعی که به اندازه ی کافی دارای شایسته گی بوده، برای داخل گرند ویل پیدا کنند .
بعد از این همه تلاش حالا می شود از دیدن صندلی های louis xiv و همچنین نشستن بر روی آن ها لذت کامل را برد.
![]()
دوخت صندلی های گرند ویل به صورت راه راه می باشد تمام این راه ها به وسیله ی بالشتک هایی از جنس فوم احاطه شده است .
از خصوصیات قابل توجه دیگر گرندویل می توان به قدرت ترمز دیسک های جلویی،قدرت مانور فرمان ، گیربکس اتوماتیک و موتور 455 (در واحد گراس) 8 سیلندر اشاره کرد.
آن چیزی که زیاد جلب نظرمی کند رانندگی نرم و بی صدای گرندویل است ، کفش با موکت کرکدار بسیار ضخیم پوشانده شده است و دارای صداگیرهای مخصوص می باشد.
![]()
برای داشتن عالی ترین گرندویل باید مدل custom interior آن را سفارش دهید .که این مدل فقط درنوع hard top ها قابل دسترسی است.
از مشخصات این مدل:
تودوزی این مدل آرایش راه راه گونه دارد و از یک پارچه عالی گلدار
درMorrokide دوخته شده است ، کف آن با یک پارچه کرکدار که به صورت مرتب کرک های آن کوتاه شده فرش شده است .
چهار در بودن آن امکان داشتن جای زیردستی در صندلی عقب را به شما می دهد . همان گونه که مشاهده می کنید از هیچ چیز برای اینکه گرند ویل را پرچم دار خط تولید پونتیاک معرفی کنند فرو گذار نشده است.
البته پونتیاک هیچ کاری را نیمه کاره رها نمی کند.
بونیویل
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x563. ![]()
بین پونتیاک ها با اندازه ی بزرگ (چهار در و کامل) بونیویل اعتبار دیگری دارد به این علت که برای اولین بار انگشت روی عملکرد و کارآیی برجسته ی این اتومبیل گذاشته شده است و سال به سال بونیویل ثابت کرده است که یک اتومبیل بزرگ (از نظر جثه) برای جاده های بسیار طولانی ،ممتد و مستقیم فوق العاده مناسب میباشد.
این اتومبیل تعادل خود را با به کار گرفتن قدرت مانور فرمانی که دارد بسیار عالی حفظ می کند .
یک میل تعادل باریک در قسمت جلو باعث به وجودآمدن یک ثبات متوالی عالی شده است و به این علت این اتومبیل را می شود سر پیچ ها به بهترین صورت ممکن کنترل کرد.
این اتومبیل دارای یک موتور 455 (در واحد گراس) 8 سیلندر، دیسک ترمزهای جلوی بسیار قوی وگیربکس اتوماتیک که از این کامل تر نمی شود.
نوع ساخت و طراحی،نقش بسیار زیادی درکمک به این اتومبیل برای مدیریت جاده ایفا می کند.
اگر باد فشار زیادی به بونیویل وارد سازد اتومبیل باد را در هم میشکند،بونیویل از نظر ایرودینامیکی طوری طراحی شده که با آغوش باز جاده را به انتها برساند.
تودوزی بونیویل از نوعی پارچه از جنس الیاف پلاستیکی مقاوم در عین حال نرم و انعطاف پذیر دوخته شده است البته بسته به مدل اتومبیل طرح پارچه تفاوت می کند اما جنس پارچه همان است .
فرش پهن شده در کف نیزیک فرش عالی، کرکدار و گره گره است .
ادوات پلیت داشبورد این اتومبیل از چیزی شبیه چوب ساج طراحی شده و کارگذاشته شده است.
درآخر اینکه شما صاحب یک پونتیاک بزرگ هستید که کاملا ثابت کرده است دارای تعادل وترمزهای بسیار عالی می باشد واینکه عملکرد در جاده ها فقط مختص ماشین های اسپورت نیست حداقل نه درزمانی که بونیویل دور و برتان باشد
کاتالینا
مدت مدیدیست که پونتیاک بزرگ ما کاتالینا به عنوان یک طرح جدید شناخته شده است،این اتومبیل علاوه بر خصوصیات پیشرفته و عملکرد فوق العاده ا ش،قیمت عالی و مناسبی نیز دارد.
اگر جسارت ما را ببخشید می گوییم بهترین پونتیاک سال 72 می باشد.
این اتومبیل دارای یک جلو پنجره ی بسیارزیبا ،چراغ های جلو جفت و یک سپر جدید می باشد که از جلو پنجره و چراغ ها محافظت می کنند.
دو گل سپر که با ماده لاستیکی قوی پر شده اند را بین سپر و بدنه قرار داده ایم، این ماده برای جذب انرژی فشرده می شود مثلا هنگام تصادف بیش تر ضربه را به خود می گیرد و سپس به حالت اولیه اش باز می گردد ،همچنین پهنای این سپر با یک نوار عریض پلاستیکی برای حفاظت آن در مقابل تصادفات پوشانده شده است.
طراحی زیبا شامل درون این اتومبیل هم می شود به عنوان مثال فرمان زیبای اتومبیل که دارای قربیلک سه پره می باشد،صندلی جلو که با ابر یکنواخت و بادوام پرشده،موکت نرم با کرک های بلند و کلفت،ادوات جلو داشبورد با رنگی که رگه های چوبی در آن دیده می شود کار گذاشته شده است واتومبیل با پارچه هایی با طراحی بسیار زیبا در
morrokide تودوزی شده است.
در مورد مسایل امنیتی کاتالینا ستون فرمان و داشبوردی را که با یک لایه ازپلاستیک فشرده پوشیده شده است را معرفی می کنند،سیستم ترمز با دو پیستون پیشرفته ،چراغ های چشمک زن هشدار خطر چهار طرفه و بسیاری دیگر.
برای اینکه کاتالینا آلوده کننده ی هوا نباشد موتور آن را طوری طراحی کردیم که در هنگام کار کردن سوخت ناقص نداشته باشد و انتشار گازهای تبخیر شده حاصل از سوخت ناقص را کم کند.
کاتالینا برگهام
کاتالینای بروگام بسیار تجملی و زیباست،گران قیمت ترین اثاثیه داخلی در تاریخ کاتالینا در این اتومبیل می باشد.
صندلی ها با دست جاگذاری شده اند،با توجه به صداگیرهای اضافه شده اتومبیل بسیار بی صدا و آرام است.
قالپاق ها از فلزی براق ساخته شده اند ،گلگیرهای بسیار لوکس آن استاندارد هستند و دستگیره های در داخل قالب های برنگ بدنه قرار گرفته اند. و این همه زیبایی و ظرافت از آن شماست.
لمان
در ابتدا باید روشن کنیم که لمان در بین پونتیاک های سایز متوسط پایین ترین قیمت را دارد. زیرا لمان طبق نظریه ای ساخته شده که این اتومبیل ارزان قیمت نباید شباهتی به دیگر اتومبیل های ارزان قیمت داشته باشد.
زیباییهای لمان 72بیانگر موفق بودن این نظریه می باشد.
شما با دیدن زیبایی های این اتومبیل شوک زده خواهید شد،علاوه بر این ظاهر جدید وزیبا لوازم دیگر هم در لمان هست که در نگاه اول به نظر نمی رسد مانند:کیفیت ریل بالابر شیشه ها، ستون های محافظ که
در درون دو در آن کار گذاشته شده،یک بارکش یا حصار فولادی محافظ که قسمت جلو اتومبیل را از قسمت مسافر مجزا می کند،یک ستون فرمان جاذب انرژی
( ساخته شده از ماده پلاستیکی)،یک سیستم ترمزدوپیستون پیشرفته،ترمز های خودکارو غیره .......
![]()
دراتاق این اتومبیل شما می توانید بهترین طراحی پارچه و اثاثیه ای از جنس نوعی پلاستیک انعطاف پذیر را ببینید.
ادوات روی پانل یا پیشخوان اتومبیل با ظاهری شبیه به چوب ساج براق و صیقل شده،فرمان لوکس و تجملی ، پانل های درکه با موروکاید روکش شده و در آخربه جز کوپه دودربقیه لمان ها فرش شده ازجنس چند نوع مواد نایلونی هستند موادی که شما هرگز انتظار دیدن ان را در اتومبیل های ارزان قیمت ندارید.البته مکانیک های لمان نیز به همان اندازه تاثیرگذار هستند.
گراس استاندارد این اتومبیل است ،پنج مدل موتور 250 یک موتور(6)
سیلندردیگر هم شما می توانید سفارش دهید که همگی به نحو احسن 8
پاسخگوی توقعات شما هستند.
یک گیربکس دستی استاندارد سه دنده (سرعته) با کارآیی بسیارعالی که چهار دنده نیز میشود،یک دوسرعته اتوماتیک و سه دنده توربواتوماتیک تمام انواع گیربکس های موجود می باشد.
علاوه بر موتورها و گیربکس ها ادوات دیگری نیزمختص لمان است برای مثال شما می توانید قسمت جلوی لمان خود را عوض کنید برای این کار بسته کامل اندورا در اختیار شماست در این بسته لوازمی برای باز کردن کاپوت پیدا می کنید، هواکش روی گلگیروسپرمشهور محافظتی اندورا.
شما می توانید با خریدن یک لمان کوپه یا هارد تاپ هشت سیلندرو با سفارش یک بسته مخصوص صاحب اتومبیل جدید و زیبایی شوید به نام
این بسته شامل:گیربکس سه دنده با قدرت بالا،گیربکس هرتز،اگزوزG T
دودهنه دوتایی،آینه های بیرونی همرنگ بدنه (البته درهارد تاپ ها)
مارک هایی که قابلیت جابه جا یی دارند ولاستیک های دور سفید مدل
.
با عرض 7014 , MAG
لمان ها به زیبایی و راحتی تغییرپذیرند.
تمامی مهندسی وطراحی که در پونتیاک های گران قیمت ما وجود دارد
در لمان ارزان قیمت ما نیز یافت می شود.
لمان لوکس
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x558.
خرید یک اتومبیل لوکس معمولاً یعنی خرید یک اتومبیل بسیاربزرگ،لمان لوکس و جدید پونتیاک تمامی این نظریات را تغییرمی دهد،یعنی شما می توانید اتومبیل لوکسی تهیه کنید بدونه اینکه مجبور باشید اتومبیل بزرگی بخرید،زیرا لمان اتومبیلی در اندازۀ متوسط است.
بهتر است به این مسئله کاملاً ایمان داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید این همه زیبایی ها و ظرافت هایی را که در این اتومبیل مجموعه شده توصیف کنید.
لمان قصد خودنمایی ندارد اما مگر میشود با چنین قالپاق،جلو پنجره وگلگیرعقب بسیارزیبا مورد توجه قرار نگرفت.
داخل اتاق این اتومبیل نیز بسیار تشریفاتی است،ادوات جلو داشبورد از چوب درخت ساج طراحی شده است، روی فرمان یک لایۀ چوبی زیبا کار شده است ویک موکت کف بسیار گران قیمت دارد.
اگر در داخل اتومبیل بوی چرم به مشامتان خورد بدانید که شما اولین نفری نیستید که مرتکب اشتباه می شوید این بواز تودوزی موروکاید این اتومبیل به مشام شما می رسد که از نوعی پارچۀ بسیار گران قیمت درست شده و با دقت فراوان روی صندلی های یک تکه و شیاردارکشیده شده است.
این کوپه هاردتاپ را می شود با صندلی های تک نفره نیز سفارش داد البته بازهم با تودوزی موروکاید.
![]()
عایق های صوتی این اتومبیل بسیار پیشرفته هستند و زمانیکه شما رانندگی با لمان را تجربه می کنید محال است کوچکترین صدایی باعث آزار شما شود.
در ضمن خوب است به خاطر داشته باشید که تمامی این تجمل تشریفات در اتومبیلی با سایز متوسط می باشد که حرکت آن در شهر بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی جای پارک پیدا کنید.
لمان قادربه استفاده کامل از قدرت موتور خود می باشد، موتور لمان
می باشد با 8 سیلندر.350 CID
برای لولکس تر شدن این اتومبیل لوازم جانبی وجود دارد که اگر مایل باشید می توانید سفارش دهید مانند:سیستم تهویه هوا،استریواف ام و ای ام رادیو،شیشه برقی ،قفل مرکزی وکورس کنترل (نگهدارنده سرعت در یک اندازه).
لمان لوکس ( معشوقه و دلبر زیبا و ارزنده) نام بسیار هیجان انگیزی برای یک اتومبیل است،اما به نظر ما این اتومبیل شایسته گی همچین اسمی را دارد،لمان واقعایک اتومبیل لوکس و ارزنده است که در اندازه متوسط ساخته شده است البته با قیمت مناسب و کنترل شده.
لمان اسپورت
حتما می دانید که لمان اسپورت همان لمان معمولی است که لوازم اسپورت به آن اضافه شده است.
دو مدل اسپورت داریم هارد تاپ کوپه و کانورتبل (تغییر پذیر) صندلی ها در هر دو مدل استاندارد است ، روکش پنل های در و زه های فلزی کمکی در همه از لوازم موروکاید است.
کانورتبل سقف برقی دارد (تاشو وبازشو) و شیشه عقب حرارتی ،که در برف و باران و یخ به خوبی تمییز می شود.
نظرتان راجع به این اتومبیل اسپورت چیست؟ سازنده های پونتیاک بهترین ها را برای شما طراحی کرده اند.
G T O
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 803x571.
در دو مدل کوپه و هاردتاپ عرضه اتومبیل قابل دسترسی استGTO
می گردد،برای شما بزرگترین موتور خیابانی را به عنوان یک وسیله اصلی روِ این اتومبیل به ارمغان آوردیم.
سیلندرالبته ممکن است شما بخواهید اتومبیلی با 8,400 CID , 4-bbl
همراه با رم ایر( هواکش رو کاپوت) گراس سفارش 455 H.Oموتور دهید در این صورت می توانید این تفاوت را قایل شوید.
گیربکس ها روی انواع این اتومبیل تاثیر گذارند، مدل استانداردآن هرتز سه دنده می باشدو بسیار قوی، اما اگر سرعت بیشتری می خواهید یک چهار دنده سفارش دهید ،اگرکارآیی کمتری می خواهید می توانید اتوماتیک سفارش دهید.
داخل این اتومبیل دقیقا مناسب یک ماشین خیابانی است.
روکش صندلی های یک تکه اش کاری پارچه ای از موروکاید است بسیار حرفه ای و راحت.بعضی ها صندلی های تک نفره را ترجیح می دهند به همین خاطر هر دو مدل موجود است.
با لوازم جانبی عرضه می گردد لوازمی مانند: میل تعادل باریکGTO
جلویی و عقبی ،هواکش کاپوت، سپرمحافظی مشهورایندورا که تمام قسمت جلویی اتومبیل را پوشش می دهد، لاستیک های زیبای
.14 GV
البته ما تعدادی ملزومات جدید به 72 اضافه کردیم مثل هواکش روی گلگیر جلوکه محفظه موتور را خنک تر نگه می داردواز فشار هوای به وجود آمده می کاهد.
اگزوز جدید دو دهنه یا جفت که این نوع اگزوز باعث می شود شما با توجه به خوب شنیدن صدای آن و به دلیل شیب دار بودن این اگزوزبه خوبی خارج شدن دودراازآن ببینید و از سلامت اتومبیل مطمئن شوید.
البته لوازم دیگری نیز هست مانند: سرعت سنج ها مارک های جدید بغل اتومبیل و باله عقب .
فایربرد
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 803x560.
پونتیاک به تغییر سال به سال مشهور است اما باید ثابت شود که این تغییردر جهت پیشرفت نیزهست و فقط به صرف تغییر نیست.
ما با نگاهی به آینده و در جهت پیشرفت مدل فایربرد خود را طراحی کرده ایم فقط برای اینکه اتومبیل های بهتری را در اختیار شما قرار دهیم لزومی ندارد شما طراح باشید تا بتوانید تشخیص دهید که این طراحی چقدر پیشرو و مربوط به آینده است و این پیشرو بودن در ساخت فایربرد فقط آغاز کار است .
سقف فایربرد در حقیقت یک سقف نیست بلکه دو سقف است،با یک ساختار دولایه و کارش جذب صداهای مختلف است تا شما در سکوت و آرامش بیشتری رانندگی کنید.
سپر ایندورای فایربرد اصلا شبیه سپر نیست زیرا همرنگ بدنه اتومبیل است و تمام قسمت جلوی اتومبیل را پوشش می دهد وبا بی اعتنایی از کنار ضربه گیرها می گذرد،ضربه های ناشی از تصادفات برای این سپر بسیار پیش پا افتاده است و به آن آسیب چندانی نمی رساند در ضمن سپرایندوراهرگز زنگ نمی زند.
فومی که صندلی های فایربرد ازآن ساخته شده است هرگز یکدستی خود را از دست نمی دهد، از لحاظ رانندگی درجاده این اتومبیل بسیار نرم می باشد حتی زمانیکه از هیچ گونه وسیله تعادلی استفاده نمی کند.
تمام اینها برای این است که ما چهار صندلی یکنفره برای آن طراحی کرده ایم، به خاطر همین نرمی است که سفر شما خود به خود طولانی می گردد و شما احساس می کنید که جاده های زیاد دیگری مانده که شما ندیده اید،اگرباور ندارید از جاده هایی که هرگز دوست نداشته اید در آن سفر کنید شروع کنید.
تردیدی نیست که فایربرد پراز نوآوری وابداع است.
طولی نکشید که متوجه شدیم به انواع گوناگون فایربرد احتیاج داریم و جرات کردیم فایربرد اسپریت را تولید کنیم.
فایربرد اسپریت
اسپریت به معنای بانشاط و سرزنده است ،آن چیزیکه ما لازم داشتیم یک فایربرد تشریفاتی بود با قیمت مناسب و قابل قبول .
در قسمتهایی از بدنه زه هایی از جنس کروم براق کارشده است همچنین قالپاق ها ومارک های اتومبیل نیزاز جنس این فلزمی باشند ،در داخل هم یک نوار چرمی روی داشبورد قرار دارد، موکت کف باریک است با کرک های نرو و کوتاه حلقوی ،قربیلک فرمان که به طورمعمول ازمواد بسیارنرم و فشرده شده درست شده است،یک تودوزی روزنه دار مخصوص ازجنس الیاف پلاستیکی مقاوم و در عین حال نرم روی صندلیهای بلند و تک نفره اسپریت کشیده شده است.
عایق های صوتی بیشتری براین اتومبیل سواراست که باعث شده اسپریت بی صداترین فایربرد باشد، یک موتور استاندارد 350 CID ، 8 سیلندرزیرکاپوت این اتومبیل وجود دارد که بسیارسریع و پاسخگوست حتی تشریفاتی ترین فایربرد هم باید سرعت و قدرت فراوان داشته باشد.
فایربرد فرمولا
ما در مورد احتیاج پونتیاک به ساختن مدل های جدید فایربرد با شما صحبت کردیم وحالا ما انواع فایربردها را به شما معرفی می کنیم درمقایسه با اسپریت آنها زیاد نرم ویکنواخت نیستند،زیادهم لوکس وتشریفاتی نیستند اما نوبت که به کارآیی در جاده برسد آنها با بقیه غیرقابل قیاسند.تفاوت فایربرد فرمولاها درموتورهای آنهاست.
فرمولای 350 یک موتور 8 سیلندر350 CID دارد، فرمولای 400
یک موتور 8 سیلندر400 CID دارد،فرمولای 455 نامش را از موتور 8 سیلندر 455 H.O خود گرفته است.
هرفایربرد فرمولا خودش به تنهایی نمایش دهنده عملکرد فوق العاده پونتیاک است،هرکدام هواکشی روی کاپوت دارند آنها هواکش گذاشتن را از مدل 455 H.O شروع کردند.
میل تعادل باریک جلویی و عقبی ،کمک فنرها و لول فنرهای محکم و قوی،سراگزوزجفت یا دودهنه مخصوص کم خطر،لاستیک های F70 باعرض 14خط داریا نقش داروقربیلک فرمان نرم.
حال اگرمی خواهید بدانید این لوازم روی فرمولا چه کاری از دستشان برمی آید باید اتومبیل خود رابه جاده ببرید یک بار رانندگی کردن جواب تمام سوالهایتان است.
فایربرد ترنس ام
بسیاری از اتومبیل ها آرزوی رسیدن به مقام و منزلت مدل ترنس ام پونتیاک را دارند اما هرگز نتوانسته اند به آرزوهایشان برسند .
بادگیر جلوی اتومبیل،هواکش های روی گلگیرهای طرفین اتومبیل،بچه گلگیر یا باله های هر چرخ وهمچین باله عقب اتومبیل،تمامی این لوازم دست به دست هم می دهند تا ترنس ام آن پایداری و قدرت که منظور نظر همه است ازخودش نشان دهد وهرروزترنس ام به عنوان سریع ترین اتومبیل اتوبان انتخاب می شود.
یک کاپوت عالی و تکان دهنده با یک ورودی هوا روی آن که دهانه ورودی آن به طرف شیشه اتومبیل است اجازه می دهد که هوای سرد و متراکم به داخل موتور 455 CID H.O ، 8 سیلندر کشیده شود .
یک نیروی گشتاوری قوی توسط یک گیربکس هرتز چهار دنده یا گیربکس توربواتوماتیک چرخ های عقب اتومبیل را تغذیه می کند.
دیسکهای ترمز جلویی وکمک فنرها و لول فنرهای قوی ،میل تعادل و ضربه گیرها همه طراحی شده اند تا لاستیک های15 ، f60 با نام کارخانه سازنده به وسیله حروف سفیدرنگی که روی انها حک شده ، محکم و استوار در مسیر نگه دارند.
روغن،آب،ولتاژ برق ،سوخت ،ساعت، سرعت و دور موتور اطلاعاتی است که روی جلو داشبورد اتومبیل تغییرات موتوری را نشان می دهد.
فرمان 14 اینچی همانند فرمولا که ازلایه های نرمی درسته شده مجهز است به سیستم مانور فرمان بسیار قوی می باشد .تمامی این کارها استاندارد هستند زیرا ترنس ام به عنوان آخرین و کاملترین فایربرد ساخته شده است.
![]()
ونچورا 2
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x561.
بیشتر مردم ماشینهای اقتصادی را فقط به خاطر اقتصادی بودنشان می خرند و این بسیار غم انگیز است یک اتومبیل کوچک باید چیزی باشد که شما به داشتن آن افتخار کنید و فواید دیگری بجز اقتصادی بودنش نیز به شما برساند به همین علت ونچورای 72 ساخته شد .
این اتومبیل بسیار محکم است بدنه آن توسط فیشر از نوعی فولاد ضخیم و سنگین ساخته شده است.
در درب صندوق عقب،کاپوت و درهای اتومبیل لولاهای دوتایی یا جفت کارگذاشته شده است. یک سپر بسیار قوی و سنگین در قسمت جلوی اتومبیل قراردارد.
طبق باور پونتیاک یک اتومبیل اقتصادی که بادوام و پایدار نباشد حتی به اندازه یک قطره بنزین هم ارزش ندارد.
حال که حرف از سوخت افتاد باید بگوییم که ونچورا بسیار صرفه جو می باشد دارای یک موتور 6 250 گراس استاندارد است یا اینکه می توانید یک 307 ، 8 سیلندر سفارش دهید که تقریبا اقتصادی است یا یک 350 ،8 سیلندر که تنها ونچورای 2 هشت سیلندر موجود در کالیفرنیاست.
موتور 250 ونچورای 2، از سال 64 تولید و روی این اتومبیل سوار شده ، در 8 سال گذشته تعمیر شده و دوباره استفاده شده است در عین حال بسیار نرم و قابل اعتماد است همچنین اقتصادی نیز می باشد.این اتومبیل بسیار مردمی و راحت است .
پایه فرمان سه اینچی رانندگی را نرم تر و آسان تر می کند. در درون این اتومبیل یک اتاق بسیار بزرگ است که حتی شش انسان بالغ نیزبه راحتی در آن جا می شوند ،تمام لوازم اتاق به خوبی انتخاب شده اند.
صندلی های مبله شده از ترکیب نوعی پارچه و موروکاید ،وسط پانل های جلو داشبورد و درها از نوعی پلاستیک محکم و انعطاف پذیر با طرح چوبی ساخته شده است.
اگر شما بسته اسپرینت را که برای کوپه ها قابل دسترس است سفارش دهید ونچورا به نوعی اسپورت می شود البته نه کاملا اسپورت.
این بسته شامل متداول ترین موکت کف موروکاید می باشد،فرمان اسپورت بعلاوه جلو پنجره یا شبکه جلو مشکی و ویژه ،آینه های اسپورت رنگ بدنه ،لاستیک های 78 E دیواره سفید یا پشت سفید به عرض 6×14، حتی می توانید سان روف هم سفارش دهید.
فرمایش دیگری برای یک اتومبیل اقتصادی کم هزینه ندارید؟ البته با قیمت یک اتومبیل کوچک ،این حسن بزرگ ونچوراست اگر با شرکت فروش پونتیاک محلتان تماس بگیرید متوجه آن خواهید شد.
استیشن واگن گراند سفری
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 806x568.
سفری یک لغت سواحیلی به معنی گشت و گذار است کلمه گراند به معنای بزرگ هم احتیاجی به توضیح ندارد وقتی این دو کلمه را با هم ترکیب می کنید تشریفاتی ترین استیشن واگن پونتیاک را خواهید داشت.
گرندسفری زیباترین راه برای مسافرت کردن است .
با یک اشاره کوچک به سویچ یا چرخاندن کلید،شیشه پنجره عقب به طرف سقف عقب کشیده میشود سپس به صورت دستی درپشتی در زیر کف اتومبیل جمع می شود.
اگر تمام آن چیزی که می خواهید جابه جا کردن نفرات است هر دو مدل گرندسفری دو صندلی و سه صندلی به بهترین صورت و راحتی کامل این کار را برای شما انجام می دهند در ضمن صورت تمامی افراد نیز موقع نشستن به سمت جلو می باشد.
رویه صندلی ها از نوعی پلاستیک محکم و انعطاف پذیر در عین حال نرم خیاطی شده است کف با موکتی بسیار کلفت و کرکدار پوشیده شده است.
در مواردی که شما تهویه هوا سفارش ندهید یک تهویه هوا با جریان باد مرکزی قسمت مسافرین را با تعویض هوای ثابت و دائمی مطبوع می گرداند (پنکه).
این اتومبیل دارای موتوریست که بتواند به راحتی اثاثیه زیادی را حمل کند مانند دو بشکه استاندارد.
موتور آن 455 گراس هشت سیلندر است ،فرمان آن استاندارد و دارای مانور فرمان زیادی میباشد، ترمزهای قوی استاندارد (کاسه ایی 12 اینچی عقب) با دیسکهای جلو، یک گیربکس توربواتوماتیک .
اگر به طور تصادفی شما گرند سفری یا هر استیشن واگن پونتیاک را سوار هستید ،می توانید برای کشیدن قایق یا تریلر خود از شرکت پونتیاک بروشوریدک کش مورد نظر را درخواست کنید این بروشور به شما کمک خواهد کرد تمامی لوازم جانبی تدارک دیده شده برای این اتومبیل را بشناسید تا اینکه گرندسفری شما تشریفاتی تر وکمک حال تر باشد.
این اتومبیل واگنیست که بهترین تعادل را هنگام یدک کشی دارد.
سفری
اگر شما مسافرتی طولانی با تعدادی از کودکان پرسروصدا داشته باشید می فهمید که تنها راهش داشتن یک اتاقک مجزا در اتومبیل است برای انباشتن اثاثیه روی هم یا حتی جا دادن همین کودکان ،شما در صورت داشتن چنین محیطی تمایل بیشتر و شانس بیشتری برای مسافرت کردن دارید.
این همان چیزیست که استیشن واگن سفری پونتیاک به خاطرآن ساخته شده است.
اتاقک مجزای این اتومبیل درست به بزرگی اتاق این اتومبیل است و بسیار کامل درست همانیست که در خیال شماست.
حجم بارکشی آن اندازه یک حفره یا محوطه 106 پایی است که این اندازه شامل انباری مخفی کف اتومبیل نمی شود.
سفری دو صندلی داریم که نگهدارنده شش کمربند است یا سه صندلی که احتمالا کمربندهای بیشتری را شامل می شود.
روکش صندلی ها اثر دست موروکاید است و مانند دیگر پونتیاک ها از نوعی پلاستیک محکم و در عین حال انعطاف پذیر دوخته شده است که به راحتی تمییز میشوند.
در عقبی این اتومبیل بسیار معروف و مشهور است ،در عقبی که وقتی باز میشود چنان ناپیداست که همه فکر می کنند هرگز وجود نداشته برای باز و بسته کردن آسان پنجره آن شکل این پنجره کمی نیم دایره است .
زمانیکه شیشه عقب بسته است شما احتیاج به پاک کردن گردوخاک روی آن را ندارید زیرا جریان طبیعی باد روی سقف باعث می شود که تمییز بماند.
بهتر کردن ظاهر سفری به نظر کمی سخت می آید اما اگر می خواهید امتحان کنید اتومبیل خود را با یک پانل طرح چوب سفارش دهید مانند عکس صفحه 24 این پانل فراتاب است (کمی شفاف است ) و به شکل نواری دورتا دور اتومبیل را می پوشاند وجزئی از رنگ بدنه را به خود می گیرد و انعکاس می دهد ،با اتومبیل سبزرنگ بسیار زیبا و تک دیده می شود با اتومبیل قرمز مانند رنگ روغن برق می زند مثل رنگ آلبالویی براق .این پانل روی در عقب اتومبیل نور را منعکس می کند مانند چراغ های هر اتومبیلی که در شب به شما نزدیک می شود .
سفری از نظر مکانیکی دارای موتور هشت سیلندرو400 (گراس) است .
گیربکس توربو اتوماتیک ،ترمزهای قوی با دیسک های جلویی و قدرت مانور فرمان همه استاندارد هستند.
استیشن واگن لمان
شاید شما به فضای بزرگ موجود در سفری و گرندسفری احتیاج نداشته باشید،شاید شما فقط دو بچه داشته باشید نه یک گروهان ،پیشنهاد ما به شما لمان استیشن واگن دوصندلی یا سه صندلی می باشد هر دو آنها 83.6 فوت حجم دارند و انباری مخفی هم ندارند چون خیلی بزرگ نیستند احتیاج به موتور بزرگ هم ندارند یک موتور 6 ، 250 (گراس) به راحتی و زیبایی این اتومبیل را جابه جا می کند.
گرچه که چهارمدل 8 سیلندر 350 و 455 (گراس) نیز موجود می باشد.
داخل این اتومبیل ها نیز به اندازه بیرونشان زیباست رویه صندلی ها از همان پلاستیک نرم و فشرده دوخته شده است، قسمت مسافرین به خوبی با موکت پوشیده شده است. یک فرمان دولوکس و گران قیمت با دو پره و پانل جلوداشبورد اتومبیل ازنوعی پلاستیک به طرح چوب ساج درست شده است.
مزیت دیگر این اتومبیل این است که در عقب آن به دوصورت باز می شود برای سهولت انجام یک سری کارها به سمت پایین کشیده می شود مانند: بارزدن و یا سوار کردن اجسام بلندتر و درازتر
همین در از بغل مانند درهای دیگر اتومبیل برای سوار کردن مسافر یا وسایلی در حد معمول باز می شود.
استیشن واگن لمان به تمامی لوازم امنیتی پونتیاک مجهز است که از سرقت ها و تصادفات جلوگیری میکند که لیست تمامی این لوازم بعدا ذکر خواهد شد.
اگر کمی با دقت بنگرید خواهید دید که کوچکترین استیشن واگن ما نیز کامل و بزرگ است .
لوازم جانبی و یدکی
چرخ ها وقالپاق ها: - A قالپاق های بسیار گران قیمتی در لمان ها موجود می باشد. B- قالپاق های پره دار در گرندپریکس های مدل J،
تمامی پونتیاک های سایز بزرگ وتمامی فایربردها به غیر از ترنس ام موجود می باشد.C- رینگ رالی شماره 2 در تمام پونتیاک ها موجود است به جز سفری و گرندسفری .D- رینگ های کندویی که در تمامی فایربردها ،گرندپریکس و لمان موجود است.
فرمان متحرک: فرمانی که به هفت جهت مختلف حرکت می کند و پیاده و سوار شدن به اتومبیل را آسان تر می کند و روی تمامی پونتیاک هایی که قدرت بازی فرمان دارند سوار است البته به غیر از آنها یی که گیربکس دستی یا دنده ای دارند.
رادیوضبط ها: A- AM ، AM/FM ،استریو رادیو در تمامی مدل هل قابل دسترسی است البته AM/FM استریو در ونچورای 2 موجود نیست
یک نوع AM/FM استریو نوار پخش کن بعلاوه 8 لبه که کارتریج پخش می کند و رادیو همه با هم در یک دستگاه سوار هستند که فقط در پونتیاک های بزرگ قابل دسترسی است.
B- پخش کننده نوار استریو ،8 لبه کارتریج را از قسمت های جداگانه پخش می کند وفقط همراه رادیو می باشدو روی پونتیاک های بزرگ و کامل سوار است.
-C استریو پخش کننده نوار کاست به شما اجازه می دهد که از کاست های جدید در پونتیاک خود لذت ببرید روی تمامی پونتیاک ها به جز ونچورای 2 سوار است.
کنترل درجه هوا و تهویه هوا
فقط آن را روی درجه ای که می خواهید تنظیم کنید و دیگر کاری نداشته باشید تمامی سنسورهای هوای گرم و سرد مورد نیاز را تنظیم می کندو با آرامش و راحتی رانندگی کنید این دستگاه برای گرندپریکس و تمامی پونتیاک های بزرگ موجود است.
قفل مرکزی در و شیشه برقی
هر دو به جز ونچورای 2 در تمام پونتیاک ها موجود است البته در کاتالینای بروگام ، بونیویل و گرندویل باید سفارش دهید.
دکمه های کنترل آن روِ یک محافظ جلوی دسته صندلی راننده جاسازی می شود و به این ترتیب فقط با اشاره نوک انگشتان کار می کند.
صندلی برقی
این نوع صندلی دارای شش جهت می باشد یعنی می تواند آن را به سمت بالا ، پایین ، عقب و جلو حرکت دهید یا در کل نیمکت صندلی را جابه جا کنید . این صندلی در تمام پونتیاک های بزرگ موجود می باشد.
سپر محافظ
این محافظ پلاستیکی در بیشتر پونتیاک ها موجود است و در مواقعی که این اتومبیل پارک است از آن محافظت می کند.
فرمان ها
A – فرمان معمولی که در ترنس ام ها موجود نیست
B- فرمان فرمولا که در تمامی فایربردها و پونتیاک های متوسط موجود است.
کورس کنترل یا کنترل کننده سرعت
وقتی شما به سرعت دلخواه خود رسیدید فقط کافیست دکمه اش را فشار دهید این دسته سرعت شما را ثابت نگه می دارد و یک فشار کوچک به ترمزها این دسته را از کار می اندازد. این دسته در تمامی هشت سیلندر ها به جز فایربردها و ونچورا موجود است.
دیفرانسیل T –TRACK امنیتی
نیروی گشتاور را به چرخ های عقبی منتقل می کند و بهترین کشش و انقباض را دارند . برای شن ،گل ،یخ و برف عالی است و در تمامی پونتیاک ها موجود است.
دکمه در عقب باز کن
در تمامی پونتیاک ها به جز استیشن واگن ها وفایربرد ها موجود است و به شما اجازه می دهد بدونه خارج شدن از اتومبیل صندوق عقب خود را باز کنید فقط با فشار دادن یک دکمه که در درون داشبورد یا روی کنسول اتومبیل شما جاسازی شده است.
البته صندوق عقب به همان روش سنتی گذشته نیز باز و بسته می شود.
فنرها ولول فنرهای محکم و قوی
این کمک فنرها سرپیچ ها و هنگام حرکت بسیار کارآمد بخصوص اگر شما در جاده های ناهموار در حال حرکت باشید یا و یا لوازم سنگین با خود جابه جا کنید.
این کمک فنرها به جز استیشن واگن لمان و فایربرد ها در انواع دیگر موجود است
باطری
در تمام مدل ها موجود است و باعث طول عمر اتومبیل می شود ، اتومبیل را با یک استارت روشن می کند و برای بکار انداختن بقیه لوازم اتومبیل قدرت زیادی تولید می کند.
یدک کش
اتومبیل های مسافربری معمولی برای کشیدن اتومبیل های دیگر طراحی نشده اند برای این کار لوازم بسیاری لازم است و پونتیاک برای این کار هفت بسته مختلف طراحی کرده است تمامی این بسته ها بدونه استثناء دارای چراغ های چشمک زن می باشد و با توجه به وزن اتومبیل خودتان و وزن اتومبیلی که می خواهید بکشید تغییر می کند.
گرندپریکس لوازم بیشتری برای کشیدن اتومبیل لازم دارد : لاستیک های قوی ،لول فنر و رادیاتور قوی .
پونتیاک های متوسط علاوه بر تمام این لوازم باید بدنه بسیار قوی نیز برای کشیدن تریلرهای متوسط داشته باشند.
خصوصیات امنیتی پونتیاک
لوازم حفاظتی ثابت مانند کمربندهای صندلی با دکمه بازشو فلزی برای تمام سرنشینان. کمربند های شانه ای با دکمه بازشو فلزی برای راننده و طرف شاگرد ( به جز کانورتبل ) ، دوتکیه گاه سر بالای دو صندلی جلو
ستون فرمان جذب کننده انرژی ،قفل درهای محافظ سرنشین با دکمه هایی که به طرف بالا حرکت می کند . لولا ها و و چفت های در با ضریب امنیتی بالا ، پشت سری های صندلی جلویی که با لایه های نرم پوشانده شده است،
پانل لوازم جاذب انرژی ، چهارچوب شیشه بادگیر جلو(به جز کانورتبل)، آفتاب گیرهای پوشیده شده از پارچه نرم ،جای استراحت برای دست ،ستون محافظ بغل اتومبیل (به جز ونچورا 2)،قاب طراحی شده برای پانل داخلی ،سقف هار محکم و کامل به جز لمان، لمان لوکس ،ونچورا2 و همه کانورتبل ها . باک بنزین ضدضربه ، داشبورد و کنسول ضدضربه، دستگیره های در پنجره که بسیار بی خطر طراحی شده ، گیره هایی که کت به آنها اویزان می شود، چراغ های گرد، قرقره جمع کن کمربند صندلی های جلوبه جز فایربردها و ونچورا2 ،کمربند شانه ای برای صندلی های عقب، قفل فشار در رادیاتور، ساختار محکم صندلیهای جلو و همچنین نگهدارنده صندلی عقب بسیار قوی ، لولا های در از جنس استیل.
جلوگیری کننده ها از تصادفات
چراغ های چشمک زن جلو ،عقب و بغل اتومبیل که با فشار یک دکمه مستقیم به کار میافتد، چراغ های مخصوص پارک اتومبیل که با چراغ های جلو با هم بکار میافتد، چراغ چشمک زن هشدارخطر چهارطرفه ، آینه بیرونی که به کمک ان راننده پشت سر خود را می بیند ، سیستم ترمز قوی با چراغ های هشدار دهنده .
دزدگیرها: کلید ضدسرقت صدادار، قفل ستون فرمان ضدسرقت،وجود یک دکمه بازکن صندوق عقب در داخل اتومبیل در پونتیاک های بزرگ
ترکیب کلیدهای متعدد، قابل شناسایی بودن هویت اتومبیل ، کیلومتر شمار غیر قابل دسترسی با خصوصیت خبردهنده
خیلی عالیه کلی استفاده کردم
دستت درد نکنه
من عاشق ماشینهای آمریکایی هستم
بازم ممنون
بسیار عالی بود. بهره کافی بردم. از لطف شما ممنون
یه کلمه,عالی
عالی بود عالی وبلاگت حرف نداره