پزشکی

عوامل پیدایش بوی بد بدن


می‌گویند کسی که هر روز موهایش می‌ریزد

فرد خود ساخته درک کارامدتری از واقعیت دارد !!!

سینوسیها بخونن...

ویژگی های آدمهای هلویی و میوه هلو...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شاید عنوان " کالری منفی" قدری باعث تعجب شود؛ به هر حال همه ی غذاها دارای میزان خاصی کالری هستند و هیچ غذایی را نمی توانید پیدا کنید که به هیچ وجه دارای کالری نباشد. کلیه غذاهایی که ما به طور روزانه مصرف می کنیم، دارای میزان مشخصی کربوهیدرات، پروتئین، و چربی هستند. باید توجه داشته باشید که کلیه ی غذاهای مصرفی، به عنوان یک منبع ضروری به منظور ایجاد انرژی محسوب می شوند که بدن با استفاده از آنها انرژی لازم برای خود را تامین می کند.

غذاها با کالری منفی به آن دسته از مواد غذایی اطلاق می شود که دارای کالری و میزان انرژی بسیار پایینی می باشند و بدن همان میزان انرژی را که به واسطه ی مصرف آنها جذب می کند، باید صرف هضم و جذب آنها کند. این نوع مواد غذایی میتوانند به کسانیکه در پی کاهش وزن هستند کمک کنند چرا که کالری کمی را در بردارند و بدن مجبور می شود تا از انرژی های ذخیره شده خود نیز در کنار آنها استفاده کند.

نظرهای گوناگونی در مورد رعایت رژیم غذایی بدون کالری ارائه می گردد. برخی از محققین بر این باورند که به هیچ دردی نمی خورند و جز ضرر چیزی برای بدن به همراه نخواهند داشت. برخی دیگر معتقدند که میزان کارایی و بهره وری این نوع رژیم ها به مواد غذایی بستگی دارد که در رژیم غذایی مورد مصرف قرار می گیرد. به عبارت دیگر می توان اظهار داشت که این غذاها کاملاً فاقد کالری نیستند، بلکه تفاوت در اینجاست که همان درصدی از انرژی که در این غذا ها وجود دارد، صرف هضم و گوارش و جذب این نوع مواد غذایی در بدن می شود. بنابراین نمی توانیم ادعا داشته باشیم که این غذاها فاقد کالری هستند؛ با این وجود تحقیقات جدید بر روی "کرفس" حاکی از این امر هستند که این گیاه به سختی در بدن هضم می شود و خیلی دیر آماده جذب میگردد. به همین دلیل میزان انرژی که آزاد می کند خیلی کمتر از میزان انرژی است که صرف هضم شدن آن می شود. از اینرو می توان اظهار داشت که کرفس دارای کالری منفی است.

البته هنوز هم به طور قطعی نمی توان ادعا کرد که غذاهایی با کالری منفی وجود دارند و نمی توان گفت که این امر حققیت دارد یا در حد یک تئوری مردود است. برای اثبات این تئوری نیاز به تحقیقات بیشتری است. به هر حال ما فقط روی این امر میتوانیم تاکید کنیم که مصرف غذاهایی که ظاهراً حاوی کالری بالایی نیستند، سبب می شود تا افراد بتوانند وزن خود را پایین بیاورند و همین امر خود می تواند به عنوان گزینه ی مثبتی برای یک شروع ایده آل پیرامون کاهش وزن دائمی قلمداد شود.

بدن برای اینکه بتواند سالم باقی مانده و به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد، نیازمند میزان خاصی کالری است. مصرف بیش از اندازه ی میوه ها، سبزیجات و یا گیاهانی که دارای کالری منفی هستند می توانند به شما کمک کنند تا وزنتان را کاهش دهید، اما باید تنها بخشی از رژیم غذایی روزانه شما را تشکیل دهند. بهره گیری از یک رژیم غذایی متعادل را هیچ گاه فراموش نکنید.

لیستی از سبزیجاتی که دارای کالری منفی هستند:
مارچوبه- بادمجان* - بروکلی - کلم* - هویج - کل کلم - کرفس* - کاسنی* - شاهی* - خیار* - رازیانه* - کدو* - تره فرنگی - کاهو* - ترب* - فلفل - تربچه* - اسفناج - گوجه فرنگی* - شلقم

میوه هایی که دارای کالری منفی هستند:
زردآلو - شاه توب* - توت سیاه - ترنج - گوجه سبز - گریف فروت - گلابی* - گرمک - لیمو - پرتقال - طالبی* - هلو - آلو - تمشک* - ریواس** - توت فرنگی - نارنگی - هندوانه

با آمیختن غذاهایی که دارای کالری منفی هستند به همراه یک منبع خوب پروتئین، نه تنها قادر خواهید بود تا اشتهای خود را کنترل کنید، بلکه سوخت و ساز بدن خود را نیز افزایش می دهید. در این وضعیت بدن با ذخیره ی آمینو اسید های لازم می تواند از افت میزان ماهیچه ها نیز جلوگیری بعمل آورد.

* نشان دهنده ی غداهایی با کالری منفی خوب هستند.
**
نشان دهنده ی غذاهایی هستند که کالری منفی آنها عالی است، اما باید با میزان کمی شکر جوشانده شوند.
 

.:: این بوی زننده از کجا می آید؟ ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بوی بدن از ترکیب عرق و باکتری حاصل می شود. البته عرق به نوبه ی خود کاملاً بی بوست. این باکتری است که با عرق بدن مخلوط شده و چنین بوی زننده ای را به وجود می آورد . بدن ما دو نوع عرق آپوکرین و اِکرین ترشح می کند. عرق اِکرین برای پایین آوردن درجه حرارت بدن ما، مثلاً هنگام ورزش یا زمانی که هوا خیلی گرم است، کاربرد دارد. این نوع عرق در همه ی قسمت های بدن به طور یکنواخت ترشح می شود و بی بوست . آپوکرین نوع ویژه ای از ترشحات بدن است که در محل های مخصوصی مثل زیر بغل، کشاله های ران، دست ها، و پاها ایجاد می شود. این نوع عرق است که دلیل پیدایش آن بوی تند و زننده است ولی این هم مثل اِکرین کاملاً بی بوست و حاوی چربی و پروتئین است . باکتری هایی روی بدن ما وجود دارد که از عرق آپوکرین تغذیه می کنند. وقتی این عرق را مصرف کرد، همان کاری که سایر موجودات زنده پس از غذا خوردن انجام می دهند.

عوامل پیدایش بوی بد بدن
حمام کردن: یکی از دلایل عمده در پیدایش این بوی بد این است که به میزان کافی حمام نمی کنیم. البته فقط شستشوی بدن کافی نیست، پاکی و نظافت لباسها نیز در این مسئله موثر هستند. انواع بخصوصی از پارچه ها مثل پارچه های نخی، بوی بد را سریعتر جذب می کنند .
عرق کردن: بدن برخی افراد بوی تندتری دارد، به این دلیل که بیشتر عرق می کنند. دلیل آن می تواند استرس یا فعالیت جسمی بیش از اندازه باشد. این روزها استرس عامل رایج تری است. عرق کودکان معمولاً بوی بد نمی گیرد، به این خاطر که عرق آپوکرین ترشح نمی کنند. از اینرو باکتری ها نمی توانند با چیزی فعل و انفعال داشته باشند. با بالا رفتن میزان تِستوسترون بدن در دوران بلوغ، آپوکرین نیز ترشح می شود.
تغذیه: خوردن برخی از غذاها نیز می تواند بر بوی بدن شما تاثیرگذار باشد. غذاهای تند و تلخ، با بوهایی نافذ معمولاً تاثیری منفی بر بوی بدن دارند. سیر، زیره، و کاری نمونه هایی از آن هستند. کمبود روی نیز می تواند در ایجاد بوی بد بدنتان موثر باشد. به این دلیل که این ماده به دفع سمومات بدن کمک می کند. همچنین عدم توازن قند و کافئین بدن نیز عواملی تاثیرگذار در میزان عرق بدن هستند.
مشکلات جسمی: برخی از بوهای زننده بدن می تواند ناشی از بیماری ها یا مشکلات جسمی باشد. دیابت، بیماری های کبدی و… انواعی از این مشکلات جسمی هستند.

بوی بدن مردها تند تر است
یکی از دلایلی که بعضی مردها عرق تندتری دارند، ممکن است میزان بالاتر تِستوسترون بدنشان باشد، چون میزان تِستوسترون در تولید عرق بدن بسیار تعیین کننده است. یکی دیگر از دلایل این است که برخی مردها به نظافت خود زیاد اهمیت نداده و به اندازه ی کافی استحمام نمی کنند . در بدن مردان میانسال ماده ای به نام نونیال تولید می شود که بوی بد بدن را شدت می دهد، اما در خانم ها نیز دقیقاً به اندازه ی آقایون این ماده تولید می شود، پس باز هم به مسئله ی بهداشت آقایون برمی گردیم . یکی دیگر از دلایلی که بدن مردها بوی تندتری دارد می تواند به فعالیت جسمی بیشتر آنها برگردد.

چه باید کرد…؟
بیشتر حمام کنید: حمام کردن می تواند شروع خوبی باشد. شستشوی به موقع لباسهایتان نیز کمک کننده است.
دئودورانت ها/ضد تعرق ها: اکثر دئودورانت ها فقط بوی بد بدن را می پوشانند، اما دئودورانت هایی هستند که با این باکتری ها مقابله می کنند. ضد تعرق ها نیز غدد ترشح کننده ی عرق را مسدود می کنند، و باکتری ها دیگر چیزی برای فعل و انفعال با آن ندارند. استفاده از صابون های آنتی باکتریال نیز در این مورد مفید است.
تغذیه ی مناسب: کم کردن مصرف کافئین از برنامه ی غذایی روزانه بسیار مفید خواهد بود. قهوه، نوشابه، شکلات و سایر موادغذایی کافئین دار، با تحریک غدد ترشح کننده ی آپوکرین، در ایجاد بوی بد بدن تاثیرگذارند. نوشیدن میزان کافی آب و مایعات، غدد ترشح کننده ی اِکرین را فعال می سازد که باعث رقیق تر شدن عرق آپوکرین میشود.
اسید بوریک: اسید بوریک انتشار باکتری ها را کندتر می کند. البته استفاده ی بیش از حد آن نیز می تواند برای پوست ایجاد مشکل کند.

درمان های دیگر: اگر بوی بد عرق بدنتان با هیچکدام از روش های بالا از بین نرفت، بدانید که راه های دیگری نیز برای رفع آن وجود دراد که نیازمند تجویز پزشک است. موارد بسیار شدید احتمالاً از بیماری هایی خاص ناشی می شوند که باید تحت درمان پزشکی قرار گیرند.
 

.:: چهار باور اشتباه در مورد ریزش مو ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

1- می‌گویند کسی که هر روز موهایش می‌ریزد، باید به متخصص پوست و مو مراجعه کند.
نه! هر ریزش موی روزانه‌ای غیرطبیعی نیست. برای این‌ که بدانید کدام ریزش مو طبیعی است و کدام غیرطبیعی، باید به 2 نکته توجه کنید: نکته اول این که عمر متوسط هر مو روی سر بنده یا شما 1000 روز است و نکته دوم این که، 100 هزار پیاز مو حالا کمی کمتر یا بیشتر روی سر هر یک از ما وجود دارد. حالا این 2 نکته را بگذارید کنار هم.

نتیجه چه می‌شود؟ بله، ریزش مو تا روزی 100 عدد هم غیرطبیعی نیست. کشیدن آرام یک دسته از موها روش ساده‌ای است برای تعیین طبیعی یا غیرطبیعی بودن ریزش مو. اگر با کشیدن حدود 100 تار مو مشروط بر این که طی 24 ساعت گذشته سرتان را شسته باشید بیش از 5 تار مو کنده شود، احتمالا دچار یک ریزش موی غیرطبیعی شده‌اید و باید به پزشک مراجعه کنید.

2- برخی تصور می‌کنند سیگار هیچ تاثیری بر ریزش مو ندارد.
دقیقا برعکس! سیگار یکی از شایع‌ترین علل ضعف مو و ریزش آن بویژه در آقایان است که منجر به تجمع چربی زائد در اطراف پیاز مو شده و راه رسیدن مواد غذایی به پیاز مو را مسدود می‌کند.

3- محلول موضعی ماینوکسیدیل، یکی‌ دو ماهه اثر می‌کند و بخشی از موهای از دست رفته را بازمی‌گرداند.
این دارو اگرچه نزد پزشکان، داروی نسبتا موثری تلقی می‌شود؛ اما شرط تاثیرش مصرف طولانی‌مدت (بلکه مصرف مادام‌العمر) است. تداوم مصرف این دارو آن‌قدر اهمیت دارد که پزشکان هشدار می‌دهند معمولا بین 3 تا 6 ماه پس از قطع این دارو، ریزش مو دوباره برمی‌گردد.

ماینوکسیدیل منجر به ضخیم شدن موها و افزایش خونرسانی در ناحیه مورد مصرف ‌شده و به این ترتیب، باعث رشد و تقویت موها می‌شود.از این نکته هم نباید غافل شد که این دارو نقشی بیشتر از یک مکمل درمانی ندارد. درمان بیماری زمینه‌ای با تشخیص پزشک به همراه مراقبت صحیح از موی سر، بهترین و موثرترین درمان است.

4- مراقبت از موهای پیوندشده بسیار سخت و طولانی
‌مدت است؟

خیر، موهای پیوند شده پس از گذشت 48 ساعت قابل شستشو بوده و پس از این مدت، حتی قابلیت شستشوی روزانه هم پیدا خواهد کرد. بخیه‌های ناحیه عمل را نیز معمولا پس از 10 تا 14 روز برمی‌دارند. 3 تا 5 ماه بعد، اغلب موهای پیوند شده شروع به رشد می‌کنند و تا آخر عمر نیز به رشدشان در همان اندازه طبیعی (نیم اینچ در ماه) ادامه می‌دهند. بهترین تراکم نیز یک سال پس از پیوند مو دیده می‌شود.

محل عمل جراحی معمولا تا 9 روز قابل مشاهده است که طی این مدت، صدها دلمه نقطه‌ای شکل بر روی سر پدیدار می‌شوند اما پس از ریزش این دلمه‌ها، پوست سر کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. پزشکان با بهره‌گیری از تکنیک‌های پیشرفته، حتی خط رویش مو را نیز با ظرافت مطلوبی بازسازی می‌کنند به نحوی که اصلا نمی‌شود تشخیص داد آیا این فرد مورد عمل قرار گرفته است یا نه. چشم‌اندازهای پیش‌روی پزشکان و بیماران نیز بسیار روشن‌تر از گذشته است.
 

.:: افراد خود ساخته چه خصوصیاتی دارند ؟ ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در این مقاله 16 خصوصیت از افراد خودساخته را برایتان عنوان می کنیم. فرد خود ساخته اینجا به معنی فردی است که درصدد واقعیت دادن به توانایی های خود است. بعد از اینکه تک تک این خصوصیات را به دقت مطالعه کردید، به نسبت میزان نزدیکی که به هریک از خصوصیات دارید، به خود نمره 1 تا 10 بدهید. نتیجه ای که به دست می آورید نمایش شهودی نقاط ضعف و قدرت شما در حرکت به سمت به واقعیت کشاندن توانایی های فردیتان است. وقت بگذارید و به این فکر کنید که واقعاً چرا در برخی خصوصیات قوی تر از بقیه هستید. چه چیز باعث شده که برای فلان خصوصیت نمره بالایی بگیرید؟ برای اینکه نمره هر خصوصیت را در خودتان بالاتر ببرید، چه باید بکنید؟ بالاترین نمره ای که می توانید به دست آورید 160 است. شما چقدر به این عدد نزدیک هستید؟

1. فرد خود ساخته درک کارامدتری از واقعیت دارد و با آن احساس راحتی بیشتری می کند. او قادر است خوب و بد و بالا و پایین ها را بپذیرد وتفاوت آنرا تشخیص دهد.

2. پذیرش خود، دیگران و طبیعت. فرد خود ساخته واقعیت را همانطور که هست می بیند و مسئولیت آنرا نیز به گردن می گیرد.

3. فرد خود ساخته در کارهای خود سادگی، طبیعیت و فوریت دارد. به عبارت دیگر، این افراد آنطور که دیگران تصور می کنند، معلق نیستند. او قادر است هر کاری را که به نظرش خوب و طبیعی می رسد انجام دهد و دلیلش هم خیلی ساده است: چون احساس خوبی نسبت به آن کار دارد. سعی نمی کند دیگران را آزار دهد، و برای خوبی ها ارزش و احترام قائل است.

4. مشکل محوری. فرد خود ساخته کسی است که شدیداً روی مشکلات خارج از خودش تمرکز می کند. او درگیر مشکلات دیگران و مشکات جامعه است و برای تسهیل آن مشکلات تلاش می کند.

5. جدایی و نیاز به حریم خصوصی. با وجود همه دغدغه های او برای جامعه، فرد خود ساخته نیاز دارد با خود تنها باشد. او از زمانهایی که به تنهایی غرق در تفکر و تعمق می شود، لذت می برد و دوست ندارد همیشه مردم در اطرافش باشند. فقط با چند نفر از نزدیکان است و لزومی هم نمی بیند که همیشه با آنها در ارتباط باشد. حضور آنها به تنهایی کافی است.

6. خودمختاری، استقلال از فرهنگ و محیط. فرد خود ساخته قادر است به تنهایی تصمیم بگیرد و به تنهایی کارهایش را انجام دهد. او به خودش اطمینان و اعتماد کامل دارد.

7. طراوت همیشگی. فرد خود ساخته از ساده ترین و طبیعی ترین چیزها احساس لذت می کند. غروب آفتاب همیشه برای او زیباست به همین خاطر همیشه به تماشای آن می رود. هنوز هم از انجام بازی های دوران کودکی خود لذت می برد.

8. تجربه عارفانه، عالی ترین تجربه. فرد خود ساخته همیشه تجربیاتی دارد که باعث می شود احساس شناور بودن به آنها دست دهد. خود را هماهنگ با دنیای اطرافشان می بینند و تصور می کنند که در یک برهه از زمان بخشی از واقعیتی متفاوت هستند.

9. حس همبستگی. فرد خود ساخته نسبت به همه مردم احساس دارد. از آدم هایی که در اطرافشان وجود دارد آگاهند و نسبت به آنها حساسند.

10. ارتباطات میان فردی. فرد خود ساخته ارتباطات میان فردی عمیق تر و شدیدتری نسبت به سایر افراد بزرگسال دارند. آنها توانایی عشق ورزیدن و دوست داشتنی دارند که برای بقیه افراد به نظر غیرممکن است. معمولاً دوستان کمی دارند اما همین ارتباطات کم بسیار عمیق و پرمفهوم هستند.

11. ساختار شخصیتی دموکراتیک. فرد خود ساخته به برابری انسانها معتقدند، اینکه هر انسان حق حرف زدن دارد و هر انسان نقاط قوت و نقاط ضعف خاص خود را دارد.

12. تشخیص بین راه و هدف، خوب و بد. فرد خود ساخته تفاوت بین راه و هدف، خوب و بد را می دانند و آنها را طوری با هم اشتباه نمی گیرند که باعث لطمه خوردن به خودشان یا دیگران شود.

13. حس شوخ طبعی فلسفی یا غیرخصومت آمیز. فرد خود ساخته از شوخی لذت می برند. دوست دارند بخندند و لطیفه تعریف کنند اما نه به قیمت دیگران. آنها بااینکه می توانند خیلی جدی باشند، اما افرادی خوش طینت به نظر می رسند.

14. خلاقیت. فرد خود ساخته می توانند شدیداً خلاق باشند. خلاقیت خود را می توانند در ابعاد مختلف با نوشتن، نواختن موسیقی، خیالپردازی و هر چیز دیگری نشان دهند.

15. مقاومت دربرابر فرهنگ پرستی، برتری هر فرهنگ خاص. هر انسانی به طریقی فراتر از فرهنگ خود قرار دارد، یعنی فردیتی عمیق دارد و می تواند فرهنگ را منتقدانه ارزیابی کند طوریکه خودش تصمیم بگیرد که چه چیز برایش بهتر است.

16. نواقص فرد خود ساخته. افراد خود ساخته، افرادی هستند که از این واقعیت آگاهی دارند که کامل نیستند و آنها هم مثل فردی که در کنارشان قرار گرفته، کمی و کاستی هایی دارند و همیشه چیزهای تازه ای برای یاد گرفتن و راه های تازه ای برای رشد وجود دارد. فرد خود ساخته بااینکه با خود خیلی راحت است اما هیچوقت دست از تلاش برنمی دارد.
 

.:: اگر مشکل سینوس دارید، توجه کنید ::.

سینوزیت، التهاب پوشش درونی حفرات هوایی اطراف بینی یا سینوس‌ها، می‌تواند به عفونت سینوس منجر شود. شناختن عوامل آغازگر سینوزیت می‌تواند به شما کمک کند تا از این عارضه جلوگیری کنید، یا دست کم برای آن آماده باشید.
این عوامل ممکن است زمینه را برای ایجاد سینوزیت آماده کنند:
* قرارگرفتن در برابر آلودگی هوا یا سیگار کشیدن.
* شیرجه و شنا.
* استفاده مفرط داروهای ضدگرفتگی بینی.
* قرارگرفتن در معرض مواد آلرژی‌زا یا سایر مواد خارجی که وارد مجاری بینی می‌‌شوند.
* قرار گرفتن در معرض تغییر ناگهانی ارتفاع، برای مثال هنگام پرواز با هواپیما.* ابتلا برخی از بیماری‌ها از جمله بازگشت محتویات اسیدی معده به مری یا بیماری ریفلاکس، بارداری و آسم.
* دستکاری‌های دندانی یا صدمات وارد بر سر.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 

.:: آدامس از دندانهایتان مراقبت می کند ! ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آدامس باعث بیشتر شدن بزاق دهان شده و در نتیجه باعث افزایش فعالیت خنثی سازی بزاق و در نتیجه زدودن کربوهیدرات از سطح دندان می شود.
بهتر است بعد از هر وعده غذای حاضری و یا کلا تمامی وعده های غذائیتان آدامس بجوید، البته فراموش نکنید که آدامستان حتما بدون قند باشد. این آدامس ها همچنین ممکن است به معدنی شدن مجدد بخشهای تخریب شده دندانهایتان کمک کند.
 

.:: هلو میوه ای سرشار از ویتامین ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ترجمه هلو بمعنی Peach و نام علمی آن به Amygdalus Persica اطلاق می شود .

گیاه شناسی :
درخت هلو از قدیم الایام در چین وجود داشته و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است. درقرون وسطی از آن بصورت یک داروی گیاهی استفاده می شده است. برگ درخت هلو را برای بیماری صرع و سنگینی گوش ، پوست درخت هلو را برای رفع بوی بد دهان و مغز هسته آنرا برای رفع سردرد و اختلالات دستگاه هضم ،‌قرس و رفع بیماریهای ادراری بکار می رود.
درخت هلو درختی است زیبا به بلندی تقریبا 5 متر که دارای شاخه های زیادی می باشد.
برگهای آن بیضی شکل و دراز ودارای کناره های اره ای است . گلهای هلو زودرس هستند و قبل از باز شدن برگها ظاهر شده و منظره زیبایی به درخت می دهد. گلهای هلو برنگ صورتی ، قرمز یا سفید می باشد. یموه هلو گرد و برنگ طلایی و سرخ که روی آنرا کرکهای زیادی پوشانده است می باشد. هسته هلو بسیار سخت است و درون آن مغز هسته قرار درد که تلخ است .

ترکیبات شیمیایی:
گل و مغز هسته هلو دارای امیگدالین می باشد. برگها و شاخه های هلو دارای امیگدونیتریل و فلاوونول گلیکوسید است .
مغز هسته سمی است و مصرف مدام آن موجب مسمومیت می شود از این جهت برای معالجه امراض فقط مقدر کمی هسته هلو مصرف می شود و آنهم باید تحت نظر پزشک باشد.

در هر صد گرم هلو مواد زیر موجود است :
آب 88 گرم
انرژی 35 کالری
مواد نشاسته ای 9 گرم
کلسیم 8 میلی گرم
پتاسیم 200 میلی گرم
فسفر 17 میلی گرم
آهن 0/5 میلی گرم
ویتامین آ 1400 واحد
ویتامین ب 1 0/02 میلی گرم
ویتامین ب 2 0/05میلی گرم
ویتامین ب 3 1 میلی گرم
ویتامین ث 7 میلی گرم
ضمنا هلو دارای منیزیوم و برومیوم نیز می باشد .

خواص داروئی :
هلو از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است و دارای خواص زیر می باشد :
1)
هلو ملین است و باعث تسکین تشنگی می شود
2)
برای رفع بوی بد دهان هلو بخورید
3)
هلو در افرادیکه گرم مزاج هستند باعث تقویت نیروی جنسی می شود
4)
روغن مغز هسته هلو برای درد گوش و گرفتگی مجرای گوش مفید است
5)
روغن مغز هسته هلو را به محل درد بواسیر بمالید اثر خوبی درد
6)
برای برطرف کردن زخم هایی که در بدن اطفال و پشت گوش آنها می زند هسته هلو را در آتش بیاندازید تا بسوزد سپس مغز هسته را در آورده و له کنید و بر محل زخم بمالید.
7)
خانمهای حامله اگر می خواهند بچه زیبایی داشته باشند باید هلو بخورند
8)
مغز هسته هلو مسهل است و خون را تصفیه می کند
9)
مغز هسته هلو برای رماتیسم مفید است
10)
جوشانده برگهای درخت هلو برای بیماریهای پوست مفی است پوست را با این دم کرده بنوشید
11)
برای بیماریهای مجاری ادرار ، سنگ کلیه و ورم مثانه جوشانده برگهای درخت هلو را تهیه کرده و یک فنجان در روز بخورید .
12)
دم کرده برگ یا گل هلو برای رفع سیاه سرفه استفاده می شود
13
)هلو را له کنید و بصورت ضماد برای رفع دل پیچه بچه ها و دفع کرم روده روی شکم آنها قرار دهید
14)
برگ هلو و جعفری را با روغن زیتون مخلوط کرده و روی سوختگی و محل ضرب دیدگی بگذارید
15)
بهترین ماسک زیبایی را می توانید از هلو تهیه کنید برای طراوت و جوان کردن پوست هلو را پوست کنده وله کنید و روی پوست قرار داده و بگذارید مدت 20 دقیقه بماند و پس از آن صورت را با اب معدنی بشوئید
16)
برای برطرف کردن بواسیر مغز هسته هلو را بصورت پماد درآورده و به مقعد بمالید
17)
جوشانده پوست درخت هلو اثر تب بر و ضد کرم درد
18)
خوردن هلو سموم را از بدن خارج می کند
19)
برای وزن کم کردن هلو بخورید
20)
کسانیکه زخم معده دارند و یا مبتلایان به ورم معده و یا روده باید با شکم خالی هلو بخورند
21)
هلو میوه خوبی برای اشخاص مسن است مشروط براینکه با شکم خالی بخورند که زود هضم شود

مضرات :
هلو برای اشخاص سرد مزاج مضر است آنها باید هلو را با عسل و یا زنجبیل بخورند هضم هلو برای بعضی از اشخاص سخت است و نفخ ایجاد می کند. همیشه برای اینکه نفخ ایجاد نکند باید آنرا اقلا نیم ساعت قبل از غذا خورد .

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:28 ق.ظ

با سلام, متنها بسیار جالب هستندو خواندنی. اما خواندن این متنها به خاطر سفید بودن رنگ قسمتی از زمینه و رنگ خط با مشکل روبرو میباشد! اگر امکان دارد لطفا" رنگ زمینه را که برنگهای قهوه ای و سفید میباشد, تغییر دهید.

سپاسگزارم

عاطفه شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:32 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد